سفارش تبلیغ
صبا ویژن
game news
 RSS  : Atom :خانه :: ارتباط با من : پروفایل : پارسی بلاگ
  • پیوندهای روزانه
  • کد ورمز [441]
    [آرشیو(1)]


  • تعداد بازدیدهای وبلاگ
  • - کل بازدیدها: 151284 بازدید
    - امروز: 5 بازدید
    - دیروز: 1 بازدید

  • درباره من
  • game news
    مدیر وبلاگ : Erfan & Kamyar mohseni[95]
    نویسندگان وبلاگ :
    mohammadmoozaffri[0]


  • لوگوی وبلاگ
  • game news

  • اشتراک
  •  

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
  • کد و رمز[6] .

  • آرشیو مطالب
  • نقد وبررسی GTA IV
    نقد و بررسی ASSASSINS CREED
    نقد و بررسی HALO 3
    نقد و بررسی BAD COMPANY
    نقد و بررسی MASS EFFECT
    نقد و بررسی BIOSHACK
    نقد و بررسی CALL OF DUTY4
    نقد و بررسی GEARS OF WAR
    نقد و بررسی GRID
    نقد و بررسی GOD OF WAR
    نقد و بررسی GHOST RECON 2
    WWE SmackDown! vs. RAW 2008
    نقد و بررسی SOULCALIBRUR
    نقد و بررسی rembo SIX VEGAS 2
    نقد و بررسی Robert Ludlums The Bourne Conspiracy
    نقد وبررسی Devil May Cry 4
    بررسی کامل xbox360
    ps3 vs xbox360
    new picture
    تصویر المپیک
    سیستتم مورد نظر far cry 2
    Resident Evil از دیروز تا فردا
    بهترین بازی های 2007
    pc یا کنسول کدام بهتر است؟
    رمز GTA 5 برای PS2
    رمز GTA IV برای xbox 360
    خنده بازار
    تصاویر از گیم پلی mafia 2
    نگاهی به وضعیت بازی‌سازی در ایران
    مشکل سه چراغ قرمز XBOX 360 (رفع مشکل)
    داستان Assassins Creed
    تنظیماتی برای اجرای بهتر بازی ها د
    مقایسه Prince of Persian و God of War
    کدام پلتفورم برای شما مناسب است؟ راهنمای خرید
    بازی های آینده
    نقد و بررسی Frontlines: Fuel of War
    نقد و بررسی Burnout Paradise
    نقد وبررسی Uncharted: Drakes Fortune
    نقد و بررسی Hitman: Blood Money
    نقد و بررسی Lost Planet: Extreme Condition
    نقد و بررسی Crysis
    نقد و بررسی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
    نقد و بررسی Gran Turismo 5 Prologue
    نقد و بررسی Quest of Persia: Lotfali Khan Zand(ساخت ایران)
    معرفی کاراکترهای Mafia II
    اولین اطلاعات از Godfather II
    معرفی کوتاه Crysis Warhead
    معرفی کوتاه Gears of War 2
    معرفی کوتاه Pure
    معرفی کوتاه Killzone 2
    معرفی کوتاه Far Cry 2
    معرفی کوتاه Prototype
    معرفی کو تاه Tom Clancy’s EndWar
    پیشنمایش Prince of Persia
    پیشنمایش LittleBigPlanet
    پیشنمایش Resident Evil 5
    پیشنمایش Tom Clancy’s H.A.W.X
    پیشنمایش Mafia II
    پیشنمایش Alan Wake
    پیشنمایش Grand Theft Auto IV
    پیشنمایش StarCraft II
    نقد و بررسی Penny Arcade Adventures: Episode One

    ? نقد و بررسی MASS EFFECT
  • Erfan & Kamyar mohseni جمعه 87/5/25 ساعت 6:0 عصر
  • سطح بازی: Hard
    درجه سنی: Mature 17+
    زمان یادگیری: بین 30 تا 45 دقیقه
    نقد پلتفورم: PC
    نقاط قوت : دارای تمام خصوصیات برتر نسخه XBOX 360 - تعداد زیادی بهینه ساز اضافه شده با این نسخه
    نقاط ضعف : برخی باگ های گرافیکی و صوتی در روال بازی و گفتگوها
    بازی Mass Effect در واقع نوامبر سال پیش برای کنسول Xbox360 به بازار عرضه شد و یک سیاره پهناور با انواع متنوع و مختلف موجودات فضایی را برای بازیکنان آشکار ساخت.بازیکنان در این بازی بعنوان فرمانده شفرد ،که جلودار گروه انسان ها در عرصه کهکشانی بود ، به بازی پای گذاشتند و بدین گونه داستانی حماسی و جذاب که با دیالوگ های شاخه ای و شخصیت های مرموز تقویت شده بود ، آغاز شد. نبردهای جذاب و هیجان انگیز و همین طور مهارت های خاصی که در اختیار بازیکن قرار می گرفت ، بازی را کامل کرد اما مسلما این بازی نیز بدون عیب نبود.با استفاده از نکاتی جدید این بازی مسیر خطی و مشخص مناسبی پیدا کرد و بعنوان یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی برای رایانه های شخصی منتشر شد.
     
     با توجه به اینکه اکثریت بازی من جمله داستان ، شخصیت پردازی ، دیالوگ ها ، ماموریت ها و مهارت های جنگی ، نسبت به نسخه Xbox360 تغییری نکرده است ، برای پی بردن بیشتر به این مطالب بهتر است به سراغ نقد و بررسی این بازی بر روی همان کنسول بروید. در این نقد و بررسی فقط به نکاتی پرداخته می شود که مختص نسخه رایانه شخصی این بازی می باشد.
     
     باید گفت هیچ کدام از تغییر ها خیلی شدید و عمقی نیستند اما همه آن ها تاثیرات بسیار مناسب و قابل تحسینی بر روی روند بازی در نسخه رایانه شخصی گذاشته اند.یکی از عمده ترین تغییرات بر روی سیستم نبرد این بازی گذاشته شده است.در نسخه 360 این بازی شما باید برای تغییر و استفاده از یک سلاح یا توانایی بیوتیکی جدید ، موقتا بازی را متوقف می کردید.در نسخه رایانه شخصی نیز همین توقف در بازی امکان پذیر است اما تمام سلاح ها و فرمان هایی که می توانید صادر کنید در یک قسمت از صفحه دسته بندی شده اند تا شما بتوانید هریک از فرمان ها را به تنهایی به کار ببرید. شما می توانید با استفاده و فشار دادن دکمه اسپیس ، لیست فرمان ها و سلاح ها را به صورت مشخص و بر آمده مشاهده کنید و هریک را به کار ببرید.البته استفاده از این توانایی شاید خیلی بندرت روی دهد با توجه به اینکه شما می توانید با برنامه ریزی تنظیمات بازی و مرتب کردن کلید ها به صورت دلخواه خود ، سلاح ها و توانایی های بیوتیکی را با آن کلید هایی که خودتان خواسته اید انتخاب و استفاده نمایید .
     
     برخلاف بازی های پیشین شرکت BioWare که در همین سبک ساخته شده بودند ، دیگر خبری از وقفه های طولانی میان نبرد ها و جنگ های تاکتیکی نیست. شما باید در این بازی با گروه های نه چندان بزرگ دشمن دست و پنجه نرم کنید که بین هرکدام از آن ها با گروه بعدی فاصله زمانی زیادی نیز وجود ندارد و این باعث می شود همیشه سر شما شلوغ باشد که البته این امر هنگامی جذاب تر می شود که شما در طول مسیری که همه را می کشید و دشمنان را به خاک و خون می کشید ، به توانایی ها و سلاح های جدید زیادی دست می یابید . شما می توانید دشمنان را با تیرکمان مخصوص از پای در آورید ، با تیر اندازی کردن به آن ها سپر ها و حتی سلاح هایشان را بترکانید و بعد از این کار بلافاصله دوباره به پشت سنگر و پناهگاه خود بازگردید تا از تیرهای دیگر دشمنان در امان بمانید. در واقع نتیجه اصلی یک چنین نبرد روان و سریعی این است که شما احساس قدرت می منید. هنگامی که شما از توانایی های متعدد خود استفاده می نمایید و با به کار بردن سلاح های مختلف دشمنان زیادی را از پای در می آورید ، احساس می کنید که همان جنگ جوی چابک ، خطرناک و در عین حال قدرتمندی شده اید که همگان از او وحشت دارند و این خود به جذابیت هرچه بیشتر بازی می افزاید
    متاسفانه باید گفت این همه توانایی بیوتیکی که شما در اختیار دارید و در محیط نیز به وفور وجود دارند محیط بازی را اندکی شلوغ می کند و قدرت پردازشگری تصاویر را پایین می آورد که این خود باعث کند شدن بازی می شود ( البته به غیر از کامپیوتر هایی که سیستم های نجومی دارند.). البته این موضوع تنها زمانی اتفاق می افتد که شما با دشمنان بیشماری مواجه می شوید و با وجود اینکه زمان بسیار مختصر و کوتاهی را در بر می گیرد ، باز هم به لذت و عملکرد کلی بازی اندکی ضربه می زند.در واقع چیزی که بیشتر شما را خسته می کند تعداد زیاد صفحات بارگذاری (لودینگ ) در طول بازی است.در واقع مدت هر بارگذاری در نسخه رایانه شخصی نسبت به نسخه 360 کاهش یافته است اما تعداد دفعات تکرار آن افزایش یافته است.هنگام ورود به هر محیط جدید شما با 2 یا شاید 4 بار تاریک شدن صفحه و ظاهر شدن علامت لودینگ رو به رو می شوید.بازهم باید گفت این موارد نیز خیلی طولانی نیستند اما مجددا با موردی آزار دهنده رو به رو خواهید شد.
     
     تغییرات تاثیر گذار و مناسب دیگری نیز در بازی اعمال شده اند. کنترل کردن لیست دارایی ها با استفاده از موس و کیبورد بسیار آسان تر شده است و دیگر خبری از بهم ریختگی هرباره به هنگام فروش یا خارج کردن چیزی از لیست نیست.در نسخه 360 کنترل کردن ماشین Mako تقریبا مشکل ساز و گیج کننده بود چرا که با توجه به نمایی که دوربین به شما می داد ، دکمه جلو یا عقب بردن تفاوت داشت و ثابت نبود ، اما در نسخه رایانه شخصی با قرار دادن یک دکمه ثابت برای هر کدام از حرکت ها ، کنترل این ماشین بسیار ساده تر و قابل فهم تر شده است.سیستم هک کردن و رمز گشایی نیز نسبت به نسخه 360 بسیار جذاب تر و سرگرم کننده تر شده است . شما باید برای رمز گشایی و هک کردن سیستم های مختلف در بازی یک جسم سرنیزه مانند را از بین دایره های هم مرکز ،بدون برخورد به موانع ثابت و متحرک عبور داده و به هسته اصلی برسانید.این سیستم کلا ساده و قابل انجام است اما با توجه به محدودیت زمانی و دید متغیر شما نسبت به صفحه دایره ای ، این سیستم کماکان جذابیت خود را حفظ می کند.کلید های مشخص شده ای بر روی صفحه کلید امکان دسترسی سریع و مستقیم به نقشه و مکان استقرار گروه های تحت فرماندهیتان را به شما می دهد و کلید ذخیره سازی سریع ( quicksave) نیز راه خوبی برای این است که مسیر یک بار پیموده شده را دوباره طی نکنید. این ها هیچ کدام تغییرات عمده ای نیستند اما حاصل و نتیجه کلی آن ها تاثیر مثبتی را بر عملکرد بازی می گذارد.تمام چیزهایی که این بازی را برای کنسول 360 جذاب کرده بود ، شامل داستان ، گفتگو ها ، محیط سیاره و صداگذاری عالی ، در نسخه رایانه شخصی نیز وجود دارد .شاید تغییرات جدید اعمال شده در نسخه رایانه شخصی هیچ کدام خیلی قابل توجه نباشد اما ثمره آن ها اثر مثبت محسوسی بر بازی می گذارد که باعث می شود نسخه رایانه شخصی نسبت یه نسخه 360 برتری یابد.
     

    نظرات دیگران ( )


    ? لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ذد
    لباس
    کشتی کج
    بیوگرافی sabu
    موزیک ورودی رندی اورتن
    بیوگرافیKurt Angle
    کاملترین و بهترین بیو گرافی از جف هاردی
    مصاحبه جنجالی جف هاردی
    بیوگرافی باتیستا
    وحشتناک ترین صحنه های کشتی کج
    بیوگرافی کامل از رندی اورتن
    Rey Mysterio Removes His Mask
    آموزش دانلود از سایت مگا آپلود
    Scramble Match
    wwe match
    [همه عناوین(94)][عناوین آرشیوشده]

    Desigened By Parsiblog.com

    زیباترین اهنگها برای وبلاگ شما جن دجی