سفارش تبلیغ
صبا ویژن
game news
 RSS  : Atom :خانه :: ارتباط با من : پروفایل : پارسی بلاگ
  • پیوندهای روزانه
  • کد ورمز [441]
    [آرشیو(1)]


  • تعداد بازدیدهای وبلاگ
  • - کل بازدیدها: 151288 بازدید
    - امروز: 9 بازدید
    - دیروز: 1 بازدید

  • درباره من
  • game news
    مدیر وبلاگ : Erfan & Kamyar mohseni[95]
    نویسندگان وبلاگ :
    mohammadmoozaffri[0]


  • لوگوی وبلاگ
  • game news

  • اشتراک
  •  

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
  • کد و رمز[6] .

  • آرشیو مطالب
  • نقد وبررسی GTA IV
    نقد و بررسی ASSASSINS CREED
    نقد و بررسی HALO 3
    نقد و بررسی BAD COMPANY
    نقد و بررسی MASS EFFECT
    نقد و بررسی BIOSHACK
    نقد و بررسی CALL OF DUTY4
    نقد و بررسی GEARS OF WAR
    نقد و بررسی GRID
    نقد و بررسی GOD OF WAR
    نقد و بررسی GHOST RECON 2
    WWE SmackDown! vs. RAW 2008
    نقد و بررسی SOULCALIBRUR
    نقد و بررسی rembo SIX VEGAS 2
    نقد و بررسی Robert Ludlums The Bourne Conspiracy
    نقد وبررسی Devil May Cry 4
    بررسی کامل xbox360
    ps3 vs xbox360
    new picture
    تصویر المپیک
    سیستتم مورد نظر far cry 2
    Resident Evil از دیروز تا فردا
    بهترین بازی های 2007
    pc یا کنسول کدام بهتر است؟
    رمز GTA 5 برای PS2
    رمز GTA IV برای xbox 360
    خنده بازار
    تصاویر از گیم پلی mafia 2
    نگاهی به وضعیت بازی‌سازی در ایران
    مشکل سه چراغ قرمز XBOX 360 (رفع مشکل)
    داستان Assassins Creed
    تنظیماتی برای اجرای بهتر بازی ها د
    مقایسه Prince of Persian و God of War
    کدام پلتفورم برای شما مناسب است؟ راهنمای خرید
    بازی های آینده
    نقد و بررسی Frontlines: Fuel of War
    نقد و بررسی Burnout Paradise
    نقد وبررسی Uncharted: Drakes Fortune
    نقد و بررسی Hitman: Blood Money
    نقد و بررسی Lost Planet: Extreme Condition
    نقد و بررسی Crysis
    نقد و بررسی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
    نقد و بررسی Gran Turismo 5 Prologue
    نقد و بررسی Quest of Persia: Lotfali Khan Zand(ساخت ایران)
    معرفی کاراکترهای Mafia II
    اولین اطلاعات از Godfather II
    معرفی کوتاه Crysis Warhead
    معرفی کوتاه Gears of War 2
    معرفی کوتاه Pure
    معرفی کوتاه Killzone 2
    معرفی کوتاه Far Cry 2
    معرفی کوتاه Prototype
    معرفی کو تاه Tom Clancy’s EndWar
    پیشنمایش Prince of Persia
    پیشنمایش LittleBigPlanet
    پیشنمایش Resident Evil 5
    پیشنمایش Tom Clancy’s H.A.W.X
    پیشنمایش Mafia II
    پیشنمایش Alan Wake
    پیشنمایش Grand Theft Auto IV
    پیشنمایش StarCraft II
    نقد و بررسی Penny Arcade Adventures: Episode One

    ? بررسی کامل xbox 360
  • Erfan & Kamyar mohseni جمعه 87/5/25 ساعت 8:23 عصر
  • بررسی کامل کنسول XBOX 360
     
    کنسول XBOX360

    کنسول XBOX360 در تاریخ 22 نوامبر سال 2005 با قدرت تمام و بدون هیچ رقیبی وارد از آن زمان تا کنون به عنوان کنسولی خوب در پردازش بازی های پیش رفته شناخته می شود. لازم به ذکر است , درابتدا تیم توسعه دهنده کنسولهای بازی در شرکت مایکروسافت تصمیم داشت کنسول  XBOX360 را با نام xenon یا 2 xenon به بازار معرفی کند , اما شرکت مایکروسافت سرانجام برای ایتمه طیف اثر گذاری این محصول را بیشتر برای مردم نمایان کند, نام  XBOX360 را بر آن نهاد. به کارگیری عدد 360 در این کنسول بیشتر برای نشان دادن این مسأله است که کنسول XBOX 360 قادر به پوشش دادن طیف وسیعی از کاربران در کاربردهای مختلف خواهد بود و این مسأله برای شرکت مایکروسافت به عنوان مهم ترین عامل در نامگذاری کنسول XBOX360 به حساب می آید . به گفته کارشناسان این کنسول اولین جهش بزرگ برای ساخت کنسولهای پیشرفته ای است که در آن کاربر می تواند به لذت واقعی یک محیط سه بعدی در یک صفحه نمایش 60 اینچی دست یابد. شرکت مایکروسافت دو مدل کنسول  xbox360 را با نامهای XBOX 360 premium    و    XBOX 360 Core  به بازار ارائه کرده است .





       دسته بازی در XBOX 360

    کنسول XBOX 360  حداکثر از چهار کنترلی بی سیم و سیم دار به صورت همزمان پشتیبانی می کند. کنترل هایی که به صورت سیمی به کنسول مرتبط می شوند، به وسیله سه کانکتور جلویی و یک کانکتور پشتی دستکاه به کنسول مرتبط می شوند. همچنین کنسول  xbox 360 از صفحه کلید  USBبرای اتصال به دستگاه پشتیبانی می کند. اما در این حالت صفحه کلید بیشتر برای وارد کردن اطلاعات و متن کاربرد دارد و نمی توان از آن برای  اجرای بازی استفاده نمود. البته دسته بازی طراحی شده در این کنسول از لحاظ طراحی شباهت فراوانی به دسته بازی نوع  Sکنسول  XBOX دارد. نوع سیم دار این دسته بازی نیز دارای سیمی به طول 47/2 متر است تا کاربر بتواند با فاصله مناسبی از تلویزیون قرار گیرد و به راحتی به انجام دادن بازی دلخواه خود بپردازد . قابلیت جالبی که در این نوع گیم پد وجود دارد , هماهنگی آن با تمام دستگاه های که مجهز به  USBو سیستم عامل ویندوز  XPاست که این موضوع امکان استفاده از آن را روی کامپیوتر امکان پذیر می سازد.

    نوع بی سیم این دسته بازی نیز، فاصله 9 متر را با رو باتری  AAاز نوع NimH پشتیبانی می کند که این فاصله برای یک دسته بازی بی سیم فاصله مناسبی است . شرکت مایکروسافت برای آگاهی کاربر از فعال بودن دسته بازی بی سیم، قابلیت جالبی را در کنسول 360 XBOX تعبیه نموده است. برای این منظور در صورت اتصال دسته بازی به کنسول XBOX360، در اطراف دکمه پاور دستگاه، چراغی روشن می شود که به وسیله آن کاربر قادر خواهدبود از ارتباط میان کنسول و دسته بازی آگاه شود. همچنین در صورت کاهش توان باتری گیم پد بی سیم، چراغ اطراف پاور به صورت چشمک زن به کاربر هشدار خواهدداد.

    امکانات کلی  XBOX 360


    - هارددیسک پرتابل: این دستگاه به یک هارددیسک بیست گیگابایتی SATA مجهز است که امکان ذخیره بازی، موسیقی و دموهای بازی را به کاربر می دهد. چهارده گیگابایت از فضای این هارددیسک برای کاربر قابل استفاده است، زیزا در حدود شش گیگابایت از فضای این هارددیسک توسط نرم افزار و امکانات جانبی موجود در کنسول استفاده شده است.

    - کارت حافظه:

           وجود یک کارت حافظه 64 مگابایتی، امکان انتقال ذخیره بازی را به کاربر می دهد. با وجود این کارت حافظه، کاربر قادر است پروفایل خود را از کنسولی به کنسول دیگر انتقال دهد و بدون کوچک ترین مشکلی، بازی خود را در یک کنسول دیگر ادامه دهد. ضمن اینکه هم اکنون حافظه های جدیدی با ظرفیت 256 مگابایت به بازار عرضه شده اند که از سرعت و قابلیت های بالاتری نسبت به این نوع حافظه ها برخوردار هستند.


    - کارت شبکه بی سیم:

          وجود کارت شبکه بی سیم با قابلیت پشتیبانی از انواع فرمت های انتقال داده در شبکه، امکان ارتباط کنسول XBOX 360 را با انواع شبکه های بی سیم مهیا می کند. البته این کارت شبکه به صورت مجزا و با قیمتی حدود 90 هزار تومان به فروش می رسد.


    - گوشی:

         وجود گوشی به بازیکن امکان می دهد هنگامی که با ویژگی XBOX Live با دیگر دوستان خود در حال بازی است، همزمان بتواند با آنها صحبت کند. این گوشی در کنسول XBOX 360 به کانکتوری که در زیر دسته بازی قرار دارد، وصل می شود و این مسأله امکان استفاده سریع از این وسیله را فراهم می کند.


    - کنترل چند رسانه جهانی:

         این وسیله در شنیدن موسیقی و پخش DVD کاربرد فراوانی دارد. این کنترل از نسخه اولیه آن که در کنسول XBOX 360 نسخه Premium وجود داشت، بزرگتر است و از لحاظ امکانات و قابلیت ها، از نسخه قبلی خود کامل تر است و این مسأله استفاده آن را در کاربردهای مختلف افزایش می دهد. این کنترل به وسیله رابط infrared (مادون قرمز) با کنسول XBOX 360 ارتباط برقرار می کند.


    - شارژ قدرتمند:

           شرکت مایکروسافت یک شارژر پیشرفته را برای شارژ باتری های موجود در دسته های بازی بی سیم قرار داده است تا کاربر بتواند با استفاده از ان، در مدتی کوتاه، باتری دسته بازی خود را شارژ کند.
    مشخصات فنی XBOX



    پردازنده مرکزی (CPU)

    پردازنده مرکزی در کنسول XBOX 360 به نام رسمی Xenon توسط شرکت مایکروسافت و Waternoose توسط شرکت IBM نامیده می شود. این پردازنده به صورت سه هسته ای و بر اساس ساختار پردازنده پار پی سی (Power PC) طراحی شده است. پردازنده XBOX 360 با بهره گیری از فناوری 90 نانومتری طراحی شده است و از 165 میلیون ترانزیستور بهره می برد. البته طبق گزارش های اعلام شده، قرار است این پردازنده با فناوری 65 نانومتری در سال 2007 برای کنسول XBOX 360 طراحی شود که این عامل باعث کاهش گرمای تولیدی این پردازنده و افزایش کارایی آن می گردد. به طور کلی سه هسته موجود در این پردازنده به صورت موازی و در فرکانس 2/3 گیگاهرتز فعالیت می کنند که این عامل باعث افزایش کارایی این واحد پردازشی در محاسبات پیچیده می شود.


    واحد پردازش گرافیکی (GPU)

    Xenos نام اختصاصی پردازنده گرافیکی کنسول XBOX 360 است که شرکت ATI آن را طراحی کرده است. این پرونده گرافیکی به نام رمز C1 و گاهی R500 در شرکت ATI نامیده می شود. چیپ ست Xenos شامل دو ساختار جدا از یکدیگر است. اولین قسمت این چیپ سمت مربوط به واحد پردازش گرافیکی است که بیشترین قسمت از فضای این چیپ ست را اشغال نموده است. قسمت دوم این چیپ سمت حافظه سریعی به نام eDRam است که در سمت چپ واحد پردازش گرافیکی قرار دارد.

    چیپ سمت Xenos در کنسول XBOX 360 در مجموع دارای 315 میلیون ترانزیستور است که از این مقدار 235 میلیون ترانزیستور مربوط به واحد پردازش گرافیکی و پنجاه میلیون مربوط به حافظه eDRam است. واحد پردازش گرافیکی در این کنسول، در فرکانس 500 مگاهرتز فعالیت می کند و با استفاده از فناوری 90 نانومتری طراحی شده است.


    حافظه eDRam

    در کنار واحد پردازش گرافیکی، حافظه 10 مگابایتی eDRam وجود دارد که با سرعت 300 مگاهرتز فعالیت می کند. این حافظه همانند واحد پردازش گرافیکی، از فناوری 90 نانومتری برای طراحی بهره می برد. حافظه eDRam از دو بخش اساسی تشکیل شده است:


    1 - حافظه: این قسمت وظیفه ذخیره اطلاعات کلی موردنیاز برای پردازنده گرافیکی را بر عهده دارد. علاوه بر این، قسمت اطلاعاتی که در بخش logic مورد پردازش قرار می گیرد را در خود ذخیره می نماید و در زمان مشخصی به این واحد انتقال می دهد.

    2 - واحد منطقی: این واحد پردازشی تسط شرکت NEC در ساختار eDRam طراحی شده است و وظیفه آن پردازش قابلیت هایی مانند رنگ تصاویر، آمیختن پرتوهای نوری برای افزایش کیفیت و دقت تصاویر و تصحیح سطوح ناصاف است. هدف از طراحی این واحد پردازش، اجرای روان تر تصاویر سه بعدی در بالاترین کیفیت و بیشترین میزان فریم است.


    .







    نظرات دیگران ( )


    ? لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ذد
    لباس
    کشتی کج
    بیوگرافی sabu
    موزیک ورودی رندی اورتن
    بیوگرافیKurt Angle
    کاملترین و بهترین بیو گرافی از جف هاردی
    مصاحبه جنجالی جف هاردی
    بیوگرافی باتیستا
    وحشتناک ترین صحنه های کشتی کج
    بیوگرافی کامل از رندی اورتن
    Rey Mysterio Removes His Mask
    آموزش دانلود از سایت مگا آپلود
    Scramble Match
    wwe match
    [همه عناوین(94)][عناوین آرشیوشده]

    Desigened By Parsiblog.com

    زیباترین اهنگها برای وبلاگ شما جن دجی