سفارش تبلیغ
صبا ویژن
game news
 RSS  : Atom :خانه :: ارتباط با من : پروفایل : پارسی بلاگ
  • پیوندهای روزانه
  • کد ورمز [441]
    [آرشیو(1)]


  • تعداد بازدیدهای وبلاگ
  • - کل بازدیدها: 151591 بازدید
    - امروز: 16 بازدید
    - دیروز: 20 بازدید

  • درباره من
  • game news
    مدیر وبلاگ : Erfan & Kamyar mohseni[95]
    نویسندگان وبلاگ :
    mohammadmoozaffri[0]


  • لوگوی وبلاگ
  • game news

  • اشتراک
  •  

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
  • کد و رمز[6] .

  • آرشیو مطالب
  • نقد وبررسی GTA IV
    نقد و بررسی ASSASSINS CREED
    نقد و بررسی HALO 3
    نقد و بررسی BAD COMPANY
    نقد و بررسی MASS EFFECT
    نقد و بررسی BIOSHACK
    نقد و بررسی CALL OF DUTY4
    نقد و بررسی GEARS OF WAR
    نقد و بررسی GRID
    نقد و بررسی GOD OF WAR
    نقد و بررسی GHOST RECON 2
    WWE SmackDown! vs. RAW 2008
    نقد و بررسی SOULCALIBRUR
    نقد و بررسی rembo SIX VEGAS 2
    نقد و بررسی Robert Ludlums The Bourne Conspiracy
    نقد وبررسی Devil May Cry 4
    بررسی کامل xbox360
    ps3 vs xbox360
    new picture
    تصویر المپیک
    سیستتم مورد نظر far cry 2
    Resident Evil از دیروز تا فردا
    بهترین بازی های 2007
    pc یا کنسول کدام بهتر است؟
    رمز GTA 5 برای PS2
    رمز GTA IV برای xbox 360
    خنده بازار
    تصاویر از گیم پلی mafia 2
    نگاهی به وضعیت بازی‌سازی در ایران
    مشکل سه چراغ قرمز XBOX 360 (رفع مشکل)
    داستان Assassins Creed
    تنظیماتی برای اجرای بهتر بازی ها د
    مقایسه Prince of Persian و God of War
    کدام پلتفورم برای شما مناسب است؟ راهنمای خرید
    بازی های آینده
    نقد و بررسی Frontlines: Fuel of War
    نقد و بررسی Burnout Paradise
    نقد وبررسی Uncharted: Drakes Fortune
    نقد و بررسی Hitman: Blood Money
    نقد و بررسی Lost Planet: Extreme Condition
    نقد و بررسی Crysis
    نقد و بررسی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
    نقد و بررسی Gran Turismo 5 Prologue
    نقد و بررسی Quest of Persia: Lotfali Khan Zand(ساخت ایران)
    معرفی کاراکترهای Mafia II
    اولین اطلاعات از Godfather II
    معرفی کوتاه Crysis Warhead
    معرفی کوتاه Gears of War 2
    معرفی کوتاه Pure
    معرفی کوتاه Killzone 2
    معرفی کوتاه Far Cry 2
    معرفی کوتاه Prototype
    معرفی کو تاه Tom Clancy’s EndWar
    پیشنمایش Prince of Persia
    پیشنمایش LittleBigPlanet
    پیشنمایش Resident Evil 5
    پیشنمایش Tom Clancy’s H.A.W.X
    پیشنمایش Mafia II
    پیشنمایش Alan Wake
    پیشنمایش Grand Theft Auto IV
    پیشنمایش StarCraft II
    نقد و بررسی Penny Arcade Adventures: Episode One

    ? نقد و بررسی ASSASSINS CREED
  • Erfan & Kamyar mohseni جمعه 87/5/25 ساعت 2:59 عصر
  • نقاط قوت : گرافیک بسیار بالا - شهرها و محیط های پویا و عظیم - نو آوری در گیم پلی
    نقاط ضعف : تکراری شدن برخی مراحل و عملیات ها

    بدون شک Assassin’s Creed یا عقیده ی حشاشین یکی از بهترین بازی های یوبی سافت و یک  انقلاب در بازی های رایانه ای است. تیم بازیساز که از بعضی از سازندگان prince of Persia تشکیل شده بود، در مونترال کانادا در سال 2005 شروع به کار بر روی این پروژه  کرد  و در E3 2006 توانست نظر افراد بسیاری را به خود جلب کند. در ابتدا یوبی سافت ساخت این بازی را فقط برای کنسول ps3 اعلام کرد.(جالب توجه است که دموی اولیه این بازی برای ps3 در E3 روی یک کامپیوتر با شبیه ساز پلی استیشن 3 اجرا شده بود.) ولی چند ماه بعد از اولین پیش نمایش این بازی ، ساخت نسخه ی pc,xbox360 این بازی به طور غیر رسمی منتشر شد و کمی بعد یوبی سافت رسما آن را تایید کرد. نسخه ی pc بازی با چند مرحله اضافه تر ولی با مقدار زیادی باگ عرضه شد که به نقد و بررسی آن می پردازیم.

     

    داستان بازی در یک سه گانه اتفاق خواهد افتاد که نوشته شده توسط استیون بیمز-- steven bames--است.

     

    شخصیت اصلی بازی الطیر یا الطائر که در منابع رسمی الطائر ابن الاحد به معنی "پسر یک نفر" نامیده شده بر خلاف پیش نمایش های خود چندان مخوف و کم حرف  از آب در نیامد ولی هویت او همچنان مرموز است و جز نام کوچک ، هویت پدر مسیحی و مادر مسلمان و سنش 25 ، اطلاعات مهم دیگری از او در دست نیست. الطائر مانند پرنس فارس حرکات عجیب و ناباورانه ندارد بلکه تمام حرکاتش معقول و واقعی ولی حرفه ای کار شده است.الطائر انگشت حلقه ندارد بلکه به جای ان مهم ترین سلاح بازی یعنی خنجر شخصی او روی دستش جا سازی شده است. (حشاشین برای اثبات وفاداری خود یکی از انگشتان خود را قطع می کردند)ظاهر و  لباس او از اولین تریلر تا نسخه ی اصلی بازی تغییر بسیاری کرده که با مراجعه به خبر های قدیمی و عکس ها ، این امر به شهود قابل رویت است. الطائر یکی از حشاشین یا درمانگران اسماعیلی است که اولین گروه تروریستی تاریخ به شمار می روند . موسس این گروه حسن صباح ، رهبر اسماعیلیون در ایران است که در زمان ملکشاه دست به مخالفت با سلطنت زد. تا قبل از 1100 سال پیش هیچ کس به جز سر سپردگان اسماعیلی از مکان فرماندهی مرکزی حشاشین در قزوین امروزی و الموت آگاه نبودند  حتی ریچارد شیر دل نیز  تا بعد از سومین جنگ صلیبی موفق به یافتن این قلعه نشد .گرچه هم اکنون نیز سفر به این قلعه کار سهلی نیست. 

     

     محتوای بازی بسیار فراتر از قرون وسطا را در بر می گیرد . در زمان حال گروهی از باقی مانده ی تمپلار ها با دزدیدن دزموند مایلز  یکی از نواده های الطائر (او یک گارسون است که در یک کافه کار می کند)  و انجام آزمایش هایی روی  او سعی دارند خاطرات و راز های فاش نشده حشاشین را که در سرنوشت جنگ های صلیبی به طور مرموزی تاثیر داشت از DNA دزموند بیرون بکشند. بیشتر صحنه های بازی نیز در همین خاطرات اتفاق می افتد.

     

    محور داستان نسخه ی اول این سه گانه در قرون وسطا (درون خاطرات دزموند) حول ترور 9 تن از سران تمپلار در سال 1191 می گذرد که بعضی از این سران عبارتند از:

     

    Garnier de naplouse = رئیس درمانگاه شوالیه های تمپلار

    Ibn jubayr  = زمین شناس عرب-اسپانیایی

    Meister sibrand = یکی از  سران شوالیه ها

    William v = دولتدار آموزشی عکا

    Robert IV de sable =  یکی از سران شوالیه های تمپلار

    Merchant tamir = بازرگان تمپلار

     

    و سه تن دیگر که اغلب جانشینانی هستند که صلاح الدین و ریچارد شیر دل در زمان جنگ برای خود انتخاب کرده اند ، هیچ کدام از آن ها لیاقت حکومت و قدرت را نداشته و دست به فساد می زنند . بنابرین الطیر به دستور المعلم یکی از سران حشاشین که مقر اصلی او در روستای مصیاف(در سوریه کنونی) است، این 9 نفر را به قتل می رساند.

     

    بازی آغازی زیبا دارد و در ابتدا شما  بعد از یک فرار وارد مصیاف می شوید و پس از مدت ها المعلم را ملاقات می کنید ، تمپلار ها به دهکده حمله می کنند و جلوی درب قلعه منتظر می مانند. المعلم بهترین شاگردان خود را به بالای برج و روی چوبه های مخصوص می فرستد ، شما یکی از آن ها هستید سپس با پرشی باورنکردنی از ارتفاع به درون کپه ای کاه می پرید پس از آن شما تمپلار ها را با آزاد کردن تنه های درخت از بین می برید . بعد از این شما باید اولین ترور خود را انجام دهید ، شما یک درمانگر هستید ؛درمانگر مشکلات جنگ های صلیبی.

     با این همه داستان بازی مرموز و مبهم تمام میشود و آن را کاملاً به نسخه های بعدی موکول می کند.

     

    ماموریت های شما در سه شهر بزرگ دمشق ، اورشلیم و عکا اتفاق می افتد ، مساحت هر کدام از  این شهر ها    بسیار بزرگ تر از ان چیزی است که شما در بازی هایی مانند gta تجربه کرده اید، در کل محیط بازی بسیار بزرگ است و این سه شهر ، راه های بین آن ها و چند دهکده از جمله مصیاف را در بر می گیرد. بافت ها ، مردم ، رفتار آن ها ، ساختمان ها و ... هر کدام از این شهر ها با دیگر شهر ها متفاوت است.

    شما می توانید بدون هیچ زحمتی یک شهر تحت سلطه ی کلیسا و مسیحی را با یک شهر مسلمان نشین دوران جنگ های صلیبی مقایسه کنید . لهجه ی عربی در حرف زدن مردم دمشق آشکار است در صورتی که ساکنین عکا با لهجه ی کاملا انگلیسی حرف میزنند ، همچنین وضع مردم در عکا بدتر از دو شهر دیگر بوده و خفقان در شهر بیداد می کند ، حتی سقف های این شهر هم بدون نگهبان نیست.

    بافت این شهر ها کاملا با یکدیگر متفاوت است ، شما در شهر عکا معماری قرون وسطایی اروپایی را مشاهده می کنید و در دمشق معماری اسلامی و عربی را. این امر در بیت المقدس واضح تر از هر جای دیگر شهر دمشق قابل رویت است.

    هوش مصنوعی بازی و مردم آنقدر زیاد است که شما را تا آخر بازی فراموش نمی کنند ، مردم تمام کار های شما را به خاطر می سپارند و در صدد جبران و تلافی آن ها بر می آیند ، حتی گاهی پیروزی شما  در یک ماموریت به نحوه ی رفتار تان با مردم بستگی خواهد داشت . اگر زنی را از دست سربازان نجات دهید ، شاید هنگام فرار شوهر او راه را بر تعقیب کنند گانتان صلب کند. با اینکه تعداد چهر ه های متفاوت در بازی زیاد است ولی برای محیطی به بزرگی یک شهر قرون وسطایی و اکشن سریع بازی مناسب نیست ، برای مثال  شما برای فرار از دیوار بالا می روید و خیلی سریع چندین کوچه و خیابان را پشت سر می گذارید سپس وارد یکی از آن ها می شوید مطمئن باشید که رویت شخصیت تکراری در آن ها دور از انتظار نیست.

     سخنرانی تمپلار ها نیز به خوبی کار شده است و شما عصبانیت را هنگام سخنرانی آن ها در میدان ها تشخیص می دهید.در بعضی مناطق شهر  ها به خصوص عکا دیوانگانی وجود دارند که بدون دلیل شما را کتک می زنند ولی اگر شما آن ها را به باد کتک بگیرید سرباز ها شما را راحت نخواهند گذاشت. همچنین در بعضی نقاط فقیر نشین شهر گدا هایی از شما درخواست کمک می کنند.هوش مصنوعی سربازان نیز خوب کار شده است ولی بعضی مواقع بی اختیار از دیوار پایین می افتند و یا شما را نمی بینند.برای مثال شما باید وارد کوچه ای شوید که دو سر آن توسط سربازان محافظت می شود ، برای این کار از تنه ی چوبی بالای سر گارد ها عبور می کنید ولی با وجود فاصله ی خیلی کم با زمین وسرباز ها و نیز روشن بودن نشانگر زرد(به معنی تحت نظر بودن) سربازان هیچ عکس العملی نشان نمی دهند در صورتی که اگر بخواهید از راه زمینی وارد کوچه شوید مانع شما می شوند. در بازی هیچ خانه ای که بتوان وارد آن شد به غیر از مکان های حشاشین وجود ندارد و اکثرا شما خرابه ها را می بینید.  شوالیه های تمپلار ها نیز در بعضی کوچه ها دیده می شوند که با دیدن شما به حمله می کنند و شکست دادن آن ها نسبتا کار سختی است.بهتر است با پرتاب چاقو آن ها را از بین ببرید. نکته ی دیگری که لازم دیدم به آن اشاره کنم این است که مردم اکثرا سیاهی لشکرند یعنی با تعقیب آن ها باز هم به جای اول باز می گردید.در کل هوش مصنوعی بازی مشکل زیادی ندارد و محیط تقریبا زنده به نظر می رسد.

     

    در طول بازی شما راه های زیادی دارید تا به ماموریت خود پایان ببخشید.برای نابودی هر کدام از سران تمپلار شما چند کار باید انجام دهید که متاسفانه این کار ها برای  هر کدام از آن ها تفاوت چندانی با سایرندارد. ابتدا باید به دروازه شهر مورد نظر برسید مطمئنا این کار با پای پیاده بی عقلی است زیرا هم در بین راه تمپلار ها شما را مورد تعقیب قرار می دهند و هم مسافت بین شهر ها با پای پیاده بیشتر از نیمی از ساعت به طول می انجامد بنابراین باید سواره و به وسیله ی اسب به  شهر مورد نظر خود برسید ، معمولا اسب ها در بیرون دروازه ی شهر ها ی بازی و همچنین به صورت آزاد در روستا ها وبین راه قابل رویت هستند. سوارکاری در بازی لذت خاصی دارد شما برروی اسب هم قدرت خود را از دست نمی دهید زیرا هم توانایی جنگیدن خواهید داشت و هم سرعت شما بیشتر است. جالب اینجاست که اسب شما هیچوقت خسته نمی شود ولی گاهی وقتی با سرعت زیاد در حال حرکتید و یکی از سربازان بر سر اه ظاهر شده و به اسب ضربه می زند ، مرکب شما  بلا فاصله سقوط می کند سپس بلند شده رم کرده فرار می کند وشما را با سربازان تنها می گذارد .معمولا شما تمام وقت خود بیرون شهر ها را مشغول به فرار خواهید بود و هیچ وقت نمی توانید با پای پیاده بیشتر از ربع ساعت زنده بمانید زیرا معمولا سرعت سرباز ها  با پای پیاده از شما بیشتر است آن ها  سریع به شما می رسند و با شمشیر به شما ضربه می زنند، بنابراین سعی کنید با آن ها درگیر نشوید. وقتی به محوطه ی شهر مورد نظر وارد شدید باید راهی برای ورود به داخل شهر پیدا کنید وارد ممکن است برای این کار مجبور به پنهان شدن میان مُعبدان تمپلار یا بالا رفتن از دیوار شهر شوید.بعد از اولین ورود به شهر باید نقشه ی خود را کامل کنید برای این کار باید از ارتفاع بلندی، یک برج یا مناره، شهر را مشاهده کنید . کار بعدی پیدا کردن نماینده حشاشین در شهر است که  ورودی ان همیشه بر روی بام ان قرار دارد.پس از صحبت کردن با نماینده حشاش و کسب کمی اطلاعات می بایست جیب شخصی را بزنید ، پنهانی به حرف هایش گوش دهید یا او را تعقیب کرده و در مکانی خلوت از او حرف کشیده و سپس وی را بکشید. بعد از کسب اطلاعات لازم نزد نماینده در دخمه ی حشاشین بر می گردید و او دستور ترور شخص مربوطه را به شما می دهد
     

    حال شما باید پری را که از او گرفته اید آغشته به خون هدف مورد نظر به او بر گردانید .معمولا این اشخاص ابتدا در میان جمعیتی از مردم حضور میابند که دموی ریل تایم بازی را هنگامی که در جمعیت مردم به سر می برید تماشا خواهید کرد ، اخرین مرحله ی ترور نزدیک شدن به هدف است که ممکن است به مخفی کاری احتیاج داشته باشد. کشتن باید سریع و حتی الامکان در مکانی خلوت صورت بگیرد تا فرصت فرار بیشتری در اختیار شما باشد ، شاید زیبا ترین و هیجان انگیز ترین کاری که در بازی انجام می دهید فرار و پنهان شدن  بعد از ترور هدف است ، در این زمان شما سریع از مکان قتل می گریزید ، مردم را کنار می زنید ، از دیوار بالا می روید سقف ها را پشت سر می گذارید از لبه ها آویزان میشوید و انقدر قایم باشک بازی در می آورید  و فرار می کنید  تا نزد نمانیده باز گردید ،سپس پرِ خونی را به او تحویل داده و اکنون باید از شهر خارج شوید البته می توانید از جلو بردن سریع خاطره استفاده کنید که شما را نزد المعلم به بازی می سپارد ، پیشنهاد من این است که تمام قسمت های بازی را خودتان تجربه کنید چون حسی هیجان انگیز و زیبا به شما خواهد بخشید. هنگام خروج از شهر و پس از قتل یکی از سران شهر وضعیت مردم کاملا تغییر می کند آن ها از سویی به سوی دیگر می دوند و از سربازان فرار می کنند ، ممکن است اگر شما را ببینند سربازان را خبر کنند (باز هم به رفتار شما با آن ها بستگی دارد)، بعضی کوچه ها ومیدان ها خلوت می شوند، وقتی از میان مردم راه خود را باز می کنید و لا به لای آن ها پنهان می شوید تا به دروازه شهر برسید وحشت و اضطراب را در چشم های آنان که مشکوک شما را بررسی می کنند به خوبی احساس می کنید. هنگامی که از دروازه شهر و گارد ها عبور کردید باید به روستای مصیاف نزد المعلم باز گردید ، هر بار که ماموریتی انجام داده و پیش المعلم بر می گردید سلاح یا فنون جدید به دست می آورید ، در حیات قلعه مکانی برای تمرین شما و سربازان المعلم وجود دارد که تمرین همه ی حرکات قابل اجرا و مبارزه ی آزاد را ممکن می سازد.  معمولا پس از یک بازگشت نزد المعلم  باید به شهر دیگری رفته برای نابودی یکی دیگر از سران تمپلار تلاش کنید. تنوع سلاح ها در بازی مناسب است و نمی توانید همیشه از یک سلاح برتر استفاده کنید البته شمشیر کمی از این قاعده مستثنی است، زیبا ترین حرکات هنگام مبارزه با شمشیر اتفاق می افتد.

     

    نمونه ای که روایت شد حداقل کاری است که باید  طی بازی انجام دهید اما حداکثر گیم پلی نیز چندان زمانی نمی گیرد. تمام کار هایی که می توانید در بازی انجام دهید شامل: حرف کشیدن ، کتک زدن ، کشتن ، پنهان شدن میان مردم تمپلار ها ، گاری های  پر از کاه و اتاقک های پرده دار واقع بر سقف ها ، جمع کردن پرچم ، کشتن تعدادی در محدوده ی زمانی خاص ، فرار و دویدن روی سقف ها ، اسب سواری و کمک به مردم است ، بنابرین می بینید که این کارها بیشتر همان کار هایی هستند که طی هر ماموریت باید انجام دهید و سازندگان به جز جمع کردن پرچم و ماموریت های زمان دار یکسان  کار دیگری برای قسمت جانبی بازی انجام نداده اند.

    بالا رفتن از دیوار ها از قبل مشخص شده و لبه ها و جای دست های معینی بر روی دیوار ها وجود دارد که بالا رفتن فقط از طریق آن ها و نردبان میسر است. ولی حرکات الطائر هنگام بالا رفتن و آویزان شدن آنقدر روان وطبیعی کار شده که تشخیص این عیب را  سخت می کند . یکی دیگر از اشتباهات سازندگان این است که دکمه های متعدد موجود روی کیبورد را فراموش کرده اند ،  یعنی تمام کار ها فقط با یک دکمه انجام می گیرد درست مانند کنسول . مثل برای فرار  فقط کافی است کلیک راست و space را نگه دارید و جهت بدهید الطائر خودش پرش ها و آیزان شدن ها را به عهده می گیرد ، یعنی حق انتخاب در نحوه ی پرش را از شما صلب می کند به طوری که شما نمی توانید ارتفاع پرش خود را تعیین کنید ، در ضمن کمتر پرش زاویه داری خواهید داشت که به مقصد برسد همچنین پرش های بلند از ارتفاع  به داخل کاه کاملا از قبل مشخص شده اند ، یعنی الطیر مستقیما به داخل کپه ی کاه می افتد.

     

    بعضی مراحل بازی نیز در آزمایشگاهی که دزموند در آن به سر می برد اتفاق می افتد. اگر قرار باشد بین دو سبک ماجرایی(ادونچر) و اکشن یکی را برای بازی انتخاب کنیم مطمئنا آن سبک ادونچر است زیرا بازی بیشتر بر داستان تکیه می کند همچنین بدست آوردن اطلاعات در آزمایشگاه ، فال گوش ایستادن و تشخیص زمان کار ها کاملا به عهده ی بازیباز است و هیچ گونه راهنمایی در کار نیست ، هنگامی که در آزمایشگاه به سر می برید تنها توانایی راه رفتن  (آهسته) دارید و سایر کارها  فقط با کلیک چپ انجام می شود.

     

    بعد از داستان و گیم پلی یکی دیگر از نقاط قوت بازی گرافیک آن است . موتور Scimitar موتوری نسبتا قوی است که تصاویر و صحنه های زیبایی را به نمایش  در می آورد ، ولی تمام قدرت این موتور در بازی مشاهده نمی شود زیرا جامعه دوران قرون وسطی و آب وهوای تقریبا گرم فلسطین این اجازه را به موتور بازی نمی دهد.جزییات در بازی بسیار زیاد است مخصوصا کاراکتر های بازی با نهایت دقت ساخته شده اند به طوری که اکثر اجزای لباس آن ها جدا طراحی شده است. در بازی شب وجود ندارد ولی گاهی ابر ها جلوی خورشید را گرفته و محیطی زیبا به وجود می آورند. با اینکه تنوع اسب ها به  اندازه ی تعداد انگشتان دست یا کمی بیشتر است ولی جزییات در حرکت و عضلات آن ها  کاملا مشخص است.در کل فعلا نمی توانید از گرافیک بازی ایراد بگیرید . در مورد فیزیک هم باید بگوییم پرت شدن و حرکات الطائر هنگام فرار و مبارزه و حرکات مردم هنگام راه رفتن و کار های روزانه بسیار خوب از آب در آمده اند ولی مطمئنا نباید انتظار تخریب محیط را داشته باشید.

     

    صداگذاری بازی نیز خوب است ، کمتر پیش می آید که دیالوگ های یکسان بشنوید ولی تن صدا ها ی مردم خیلی نزدیک به یکدیگر است ، سازندگان بیشتر روی صدای شخصیت های اصلی داستان کار کرده اند.

     

    Assassin’s Creed یکی  از بهترین بازی هایی خواهد بود که تجربه می کنید نقاط قوت بازی آنقدر زیاد است که بیشتر ضعف های آن را می پوشاند بنابراین تجربه ی چنین شاهکاری بدون لطف نخواهد بود ، به هر حال نسخه های بعدی نیز در راه است ، بهتر است منتظر رفع اشکالات در نسخه ی بعدی بمانیم زیرا بازی بی نقص نیست


    نظرات دیگران ( )


    ? لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ذد
    لباس
    کشتی کج
    بیوگرافی sabu
    موزیک ورودی رندی اورتن
    بیوگرافیKurt Angle
    کاملترین و بهترین بیو گرافی از جف هاردی
    مصاحبه جنجالی جف هاردی
    بیوگرافی باتیستا
    وحشتناک ترین صحنه های کشتی کج
    بیوگرافی کامل از رندی اورتن
    Rey Mysterio Removes His Mask
    آموزش دانلود از سایت مگا آپلود
    Scramble Match
    wwe match
    [همه عناوین(94)][عناوین آرشیوشده]

    Desigened By Parsiblog.com

    زیباترین اهنگها برای وبلاگ شما جن دجی