سفارش تبلیغ
صبا ویژن
game news
 RSS  : Atom :خانه :: ارتباط با من : پروفایل : پارسی بلاگ
  • پیوندهای روزانه
  • کد ورمز [441]
    [آرشیو(1)]


  • تعداد بازدیدهای وبلاگ
  • - کل بازدیدها: 151312 بازدید
    - امروز: 13 بازدید
    - دیروز: 20 بازدید

  • درباره من
  • game news
    مدیر وبلاگ : Erfan & Kamyar mohseni[95]
    نویسندگان وبلاگ :
    mohammadmoozaffri[0]


  • لوگوی وبلاگ
  • game news

  • اشتراک
  •  

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
  • کد و رمز[6] .

  • آرشیو مطالب
  • نقد وبررسی GTA IV
    نقد و بررسی ASSASSINS CREED
    نقد و بررسی HALO 3
    نقد و بررسی BAD COMPANY
    نقد و بررسی MASS EFFECT
    نقد و بررسی BIOSHACK
    نقد و بررسی CALL OF DUTY4
    نقد و بررسی GEARS OF WAR
    نقد و بررسی GRID
    نقد و بررسی GOD OF WAR
    نقد و بررسی GHOST RECON 2
    WWE SmackDown! vs. RAW 2008
    نقد و بررسی SOULCALIBRUR
    نقد و بررسی rembo SIX VEGAS 2
    نقد و بررسی Robert Ludlums The Bourne Conspiracy
    نقد وبررسی Devil May Cry 4
    بررسی کامل xbox360
    ps3 vs xbox360
    new picture
    تصویر المپیک
    سیستتم مورد نظر far cry 2
    Resident Evil از دیروز تا فردا
    بهترین بازی های 2007
    pc یا کنسول کدام بهتر است؟
    رمز GTA 5 برای PS2
    رمز GTA IV برای xbox 360
    خنده بازار
    تصاویر از گیم پلی mafia 2
    نگاهی به وضعیت بازی‌سازی در ایران
    مشکل سه چراغ قرمز XBOX 360 (رفع مشکل)
    داستان Assassins Creed
    تنظیماتی برای اجرای بهتر بازی ها د
    مقایسه Prince of Persian و God of War
    کدام پلتفورم برای شما مناسب است؟ راهنمای خرید
    بازی های آینده
    نقد و بررسی Frontlines: Fuel of War
    نقد و بررسی Burnout Paradise
    نقد وبررسی Uncharted: Drakes Fortune
    نقد و بررسی Hitman: Blood Money
    نقد و بررسی Lost Planet: Extreme Condition
    نقد و بررسی Crysis
    نقد و بررسی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
    نقد و بررسی Gran Turismo 5 Prologue
    نقد و بررسی Quest of Persia: Lotfali Khan Zand(ساخت ایران)
    معرفی کاراکترهای Mafia II
    اولین اطلاعات از Godfather II
    معرفی کوتاه Crysis Warhead
    معرفی کوتاه Gears of War 2
    معرفی کوتاه Pure
    معرفی کوتاه Killzone 2
    معرفی کوتاه Far Cry 2
    معرفی کوتاه Prototype
    معرفی کو تاه Tom Clancy’s EndWar
    پیشنمایش Prince of Persia
    پیشنمایش LittleBigPlanet
    پیشنمایش Resident Evil 5
    پیشنمایش Tom Clancy’s H.A.W.X
    پیشنمایش Mafia II
    پیشنمایش Alan Wake
    پیشنمایش Grand Theft Auto IV
    پیشنمایش StarCraft II
    نقد و بررسی Penny Arcade Adventures: Episode One

    ? نقد و بررسی GEARS OF WAR
  • Erfan & Kamyar mohseni شنبه 87/5/26 ساعت 12:28 عصر
  • نقاط قوت : گرافیک عالی، صداگذاری عالی همراه با گیم پلی بی نقص
    نقاط ضعف : -------------------------------------------------------
    در Gears of War بهترین یاور شما ، یک دیوار کوتاه ، یک خودرو ، یک ستون ، یک جعبه و هر چیزی که بتوان از آن بعنوان سرپناه استفاده کرد است ، چرا ؟ چون اگر نتوانید پناه بگیرید ، باید خودتان را مرده فرض کنید ! مایکروسافت و Epic توانسته اند یک بازی عالی به تمام معنا ، در سخت ترین حالت ممکن و با جلوه های سمعی و بصری فوق العاده بسازند.همیشه یادتان باشد : سرتو بدزد یا سرتو میدزدن ! Gears of War داستان مارکوس فینیکس را بیان میکند . خیانتکار مطرودی که از زندان ، برای نجات انسانها فراخوانده میشود. داستان بازی چندان قوی نیست و نمیتوان انتظار داشت داستانی به جذابیت داستان های تام کلانسی ببینیم ولی باز هم داستانی خوب ولی کلیشه ای محسوب میشود. داستان بازی بی شباهت به فیلم نجات زمین با بازی سیلوستر استالونه نیست و تقریبا بر پایه آن فیلم استوار شده است. فینیکس از سربازان سابق COG ( نهادی برای ساماندهی اوضاع دولتها ) بوده است و حالا مثل همه سربازان تا دندان مسلح شده است و حسابی خود را در زره کوه پیکر این نیروها جاکرده است.


    ( البته این نیروها کلاهخود ندارند ؟! ) او بخاطر " خیانت " زندانی شده بود که ناگهان دوست قدیمیش Dom از زندان نجات میابد. او به گروه دلتا میپیوندد و وظیفه دارد گروه آلفا را پیدا کند و وسیله ای که در اختیار آنها است را به چنگ بیاورد ، وسیله ای که میتواند سرنوشت جنگ را تغییر دهد. خیلی زود فرمانده گروهشان میمیرد و او جانشین او میشود و وظیفه فرماندهی گروه را بر عهده میگیرد و ....

     

    همانطور که گفتم داستان بازی چندان جذاب نیست و خیلی سطحی به نظر میرسد. در این بین شخصیت پردازی بازی هم چندان جالب نیست ! اما نحوه روایت داستان این نقصان ها را پوشیده و باعث جذابیت ان میشود. داستان در طول بازی بصورت پله پله روایت میشود و برای تکمیل دانسته های خود باید بازی را تمام کنید. در تمام طول بازی حس میشود که جایی از داستان گم شده است و آن جایگاه کاراکترهای بازیست که نقشی بسیار سطحی دارند و به جز دیالوگهایشان هیچ نقش موثری در بازی ندارند. واضح است که سعی شده است بازی حالتی مثل بازی DOOM 3 به خود بگیرد ، فضا ها صحنه های Flash Back و خونریزی ها ولی متاسفانه چندان موفق نبوده اند تا مثل آن بازی با ایجاد فضایی رعب و اضطراب آور و ایجاد شک های ناگهانی ، بازی را به آن سمت سوق دهند . شاید اگر اینطور میشد ، بازی بقدری جذاب میشد که دیگر هیچ بازی نمیتوانست با ان رقابت کند ( گرچه در حال حاضر نیز با کسب رتبه پنجم در بین 37.916 بازی و رتبه دوم در بین 473 بازی Xbox یک بازی بی رقیب محسوب میشود )

     


    شما در طول بازی با دشمنان متفاوتی روبرو خواهید شد ، بیشتر lucost ها شبیه انسان هستند ، روی دو پا راه میروند و شلیک میکنند ولی انواع دیگری نیز در طول بازی با شما خواهند بود که کم کم به هیولاهایی عجیب و غریب تبدیل میشوند. اکثر دشمنان فقط با شلیک به نقاط ضعف آنها از بین میروند. دشمنان شما ناگهان از زیر زمین پیدایشان میشود و به شما حمله میکنند . آنها درست مثل خودتان پناه میگیرند ، نارنجک میاندازند ، شما را دور میزنند و اگر فرصت کنند دل و روده تان را روی زمین میریزند. درواقع یکی از بزرگترین ایرادات بازی ، سختی بیش از حد ان است. جالب اینست که lucost ها هوش مصنوعی چندان بالایی ندارند ولی دقت فوقالعاده در هدف گیری ، قدرت شلیک و تعداد زیاد آنها شما را واقعا کلافه میکند.



     

    ر طول بازی دائما با نیروهای دشمن درگیر میشوید و کافیست یک بار بی سر پناه بمانید تا به تاریخ بپیوندید ! حتی هنگامی که پناه گرفته اید ، کافیست بی موقع سرتان را بیرون بیاورید تا مغزتان مثل تخم مرغ روی زمین بریزد . مکانزیم پناه گرفتن ریشه در بازی Kill Switch دارد که در آن تمام مدت شما باید پناه میگرفتید ولی این بازی آنقدر سخت است که دایما باید با نیروهای دشمن قایم باشک بازی کنید ! حتی هنگامی که با غولها میجنگید ، باید همین روش را استفاده کنید. خوشبختانه به راحتی نمیمیرید . در بازی Health Bar ( نوار سلامتی ) وجود ندارد ولی هروقت بیش از حد به شما شلیک شود ، لوگوی بازی رو صفحه به رنگ قرمز کم رنگ نمایش داده میشود و وقتی پررنگ شود ، جسدتان را میبینید که روی زمین لگدمال میشود. اما اگر بتوانید دوام بیاورید آرم کم رنگ شده و از بین میرود. در این تنها زندگی شما مهم نیست ! باید از زندگی همرزمانتان و دوستانتان محافظت کنید. در طول بازی این حس به خوبی به شما القا میشود که ارتش شما رد حال شکست خوردن است و تحت فشارید. افرادتان در طول بازی تقریبا به هیچ دردی نمیخورند و در واقع هدفهای متحرک برای دشمنانتان هستند و تنها استفاده آنها لذت بردن از متلک ها ، و پرت کردن حواس lucost هاست.

    در حالت معمولی ، دو درجه سختی برای بازی وجود دارد و با تمام کردن بازی درجه سومی نیز قابل دسترس میشود ولی باید گفت همان درجه اول ( Casual ) به اندازه کافی سخت و اعصاب خردکن است . در مراحل پایانی با افزایش عجیب سختی بازی مواجه میشوید طوری که تنها 15 ثاینه ایستاده دوام میاورید ! اما میتوانید در طول بازی ، درجه سختی را عوض کنید . در حالت سوم ، تمام کردن بازی امری تقریبا غیر ممکن است و اگر در حالت معمولی اتمام بازی 10-12 ساعت طول میکشد ، در حالت سوم ، 15-17ساعت زمان میبرد. بازی برای شما جوایزی نیز تدارک دیده ! که با انجام دادن اعمال خاصی میتوانید به آنها دسترسی پیدا نمایید. بازی 5 بخش مختلف دارد که هر بخش به چندین مرحله تقسیم میشود. اگر از حالت Campaign خسته شده اید و یا سختی بیش از حد بازی شما را دیوانه کرده است ، سری به بخشهای دو نفره و یا چند نفره بازی نیز بزنید. در حالت دو نفره میتوانید در نقش DOM نیز ظاهر شوید و کمی از سختی بازی بکاهید. در بخش مولتی پلیر میتوانید یکی از دو گروه Gears و یا lucosts را انتخاب کرده و به انجام یک نبرد مهیج مشغول شوید. در حالت دو نفره ، اگر بمیرید میتوانید با فشردن پیاپی یک دکمه ، بیشتر زنده بمانید و صبر کنید تا دوستتان به فریاد شما برسذ. گرافیک بازی در حالت Split Screen به همان خوبی بازی در حالت معمولیست اما از بدیهای ان اینست که اگر یکی از بازیکنان از بازی خارج شود ، بقیه هم باید خارج شوند. از دیگر بدی های بخش مولتی پلیر ، نبود قابلیت اضافه کردن بازیکن مصنوعی BOT است و تنها هر تعداد از بازیکنان که توسط کنترلر هدایت میشوند میتوانند در بازی حضور داشته باشند.



    در طول بازی بعد از سرپناه بهترین دوستتان اسلحه شماست ، بنابراین لازمه جذابیت بازی ، طراحی خوب اسلحه ها و باورپذیری آنان است که Gears Of War توانسته به بهترین نحو ممکن از پس این مهم برآید. سلاح تمام اتوماتیک اصلی شما در طول Lancer است . مسلسلی با قدرت شلیک متوسط و حجم آتش بالا که یک حمله جانبی استثنایی دارد : اره برقی ( Chainsaw ) ! که با نزدیک شدن به دشمنان ، میتوانید آنان را به دو نیم کنید ( البته اگر توسط انان به دو نیم نشوید . در طول بازی تعداد نه چندان زیادی از اسلحه ها همراه شماست .

     


    ( Bowgun , Revolver , Rifle , Pistol , Sniper Rifle , Shotgun , Grende Thrower , Grende , Hammer Of Down ) که هرکدام حمله جانبی دارند و هر یک برای عملکردی خاص مناسبند . سلاح Hammer Of Dawn یک اسلحه به تمام معناست ولی فقط در مراحلی خاص و در شرایطی که در محیطی باز باشید کار میکند. این اسلحه یک لیزر قویست که از طریق ماهواره شلیک میشود و برای کشتن انواع خاصی از lucost ها استفاده میشود. شما چهار جا برای حمل اسلحه دارید که دوتای آنها همیشه برای نارنجک و سلاح کمری اشغال است بنابراین ، فقط تا دو سلاح اصلی میتوانید حمل کنید.
     


     

    یک نکته جالب در گیم پلی بازی ، نحوه خاص پر کردن سلاح است . از آنجا که سلاح های انسانها در مقابل سلاح های lucost ها ضعیف تر و قدیمی تر است ، معمولا سلاح های شما موقع پرکردن گیر میکنند و اگر بدشانس باشید ، آنقدر طول میکشد تا جسدتان روی زمین بیفتد . ولی چاره چیست ؟ هنگام پر کردن سلاح ها ، یک نوار زیر عکس سلاح ها میبینید که به رنگهای مشکی ، خاکستری و سفید درآمده است . هنگام پر کردن ، یک عقربه از اول تا انتهای نوار حرکت میکند که اگر در بخش خاکستری یک دکمه بزنید ، سلاح شما سریعتر پر میشود و اگر بتوانید در حالی که عقربه روی بخش سفید است دکمه ای بزنید ، سلاح شما بلافاصله پر شده و حتی آسیب بیشتری به دشمنان میرساند . ولی اگر نتوانید کاری بکنید و عقربه وارد بخش مشکی شود ، سلاح شما دیر پر میشود و اگر گیر نکند 3-5 ثانیه و اگر کنید 10 و یا حتی 20 ثانیه کار نمیکند ! البته وارد شدن به این بخش زیاد سخت نیست ولی در مراحلی که واقعا در تنگنا قرار دارید ، واقعا کار برایتان دشوار میشود.



    در بخش مولتی پلیر بازی ، شما میتوانید تا هشت نفر بازیکن در یک سرور داشته باشید و بازی کنید . البته در این صورت ، شما Respawn نخواهید داشت و در صورت مردن ، تا پایان بازی از سرور خارجید ( این بخش قابل تنظیم است ) بعد از کشتن دشمنان بعضی از آنها سعی میکنند زنده بمانند و یا بشدت زخمی میشوند که برای اطمینان میتوانید با دکمه X از مردن آنها بطرز فجیعی مطمئن شوید ( معمولا با پاشیدن سر دشمن با یک شلیک ) خوبی این بخش در سلاح های آن است. سلاح ها در این حالت گیر نمیکنند ، قویتر و کارآمد تر هستند . کلید کار در بخش مولتی پلیر اینست که هیچوقت نباید تنها کار کنید . باید همیشه در کنار تیمتان باشید تا قدرت اتشتان بالا برود و اگر از بین رفتید ، یکی از تیمتان نجاتتان دهد. شما میتوانید در بخش مولتی پلیر ، سه حالت مختلف را امتحان کنید : Warzone , Assassination , Execution . در حالت Warzone تیم ها باید تمام افراد تیم دشمن را کشته تا برنده شوند.در حالت Assassination یک نفر بعنوان لیدر و فرمانده تیم انتخاب میشود و دیگر اعضا محافظین او هستند و باید از او محافظت کنند. در حالت Execution شما خودتان هستید و خودتان و باید همه بازیکنان دیگر را بکشید و اگر بشدت مجروح شدید ، با فشردن پیاپی کلید A خودتان را احیا کنید.
     


    Gears Of War باید سرمشقی ( نه کلید پاسخنامه ای که باید از آن کپی شود ) برای دیگر بازیهای به این سبک و سیاق باشند. طراحی شخصیت ها عالی انجام شده و تصویر واقعی و باطنی هر شخصیت را میرساند . مثلا چهره شخصیت Kim ، واقعا شبیه به یک رهبر فداکار و موفق است و چهره رییستان ، واقعا زمخت و بی عاطفه است و این نشان میدهد که چندان از حضور شما در تیمش راضی نیست ، در حالی که در مرحله آخر با چهره ای پدرانه دست شما را میگیرد و نجاتتان میدهد. محیط اطرافتان ، خاکستری ، خونین و خراب شده است که تصویر خوبی از آنچه داستان روایت میکند در ذهن شما میگذارد. در صحنه های خاص ( مثلا سکانس آخر بازی بخش قطار ) میبینید که آسمان سرخ هنگام غروب چگونه توسط lucost های پرنده سیاه میشود و یا مراحلی که در معدن و زیر زمین هستید ، بخوبی حضور بیگانگان را حس میکنید و مواد مذابی که در حال قل زدن است واقعا شما را به تحسین وامیدارد. چراکه محیطی تخیلی در عین حال بسیار طبیعی و باور پذیر طراحی شده است. حرکات دوربین در مواقعی مثل اره کردن ، دویدن ، انفجار و ... واقعا طبیعی است و شما را بیاد فیلمهایی مثل نجات سرجوخه رایان می اندازد . پاشیدن خون رو دوربین ، بالا و پایین شدن آن هنگام دویدن و ... همگی هیجان missed شده و گم شده بازی را به آن برمیگردانند.



    برای ساخت بازی ، از یک شبیه ساز عضله بسیار دقیق استفاده شده است بطوری که مثلا عضلات ساق پا ، در بازی کاملا شبیه سازی شده اند و این علت حرکات دقیق کاراکترهاست.
    نکته جالب دیگر ، توپر بودن بدن کاراکتر هاست . مثلا اگر به صورت یکی از lucost ها با Pistol شلیک کنید ، شاهد کنده شدن قسمتی از صورت او خواهید بود ! موزیک در بازی جای زیادی ندارد ولی در سکانسهای حساس یک موزیک متناسب به کمک بازی می آید و باعث جذابیت ان میشود. چیزی که خیلی در بازی از آن لذت خواهید برد ، دیالوگهاییست که رد طول بازی رد و بدل میشود. Gear ها ، دانشمندان با ادب و متشخص نیستند آنها آشغال های لاتی هستند که از سفره کردن شکم دشمنانشان لذت میبرند. بنابرین دیالگوها استفاده شده عموما دارای کلمات رکیک است ولی باز هم بقدری ظریف کار شده اند که بعضی وقتها متلکهای رد و بدل شده شما را به بلند خندیدن وامیدارد.برعکس گرافیک خوب بازی ، فیزیک بازی اصلا در حد و اندازه های خود ظاهر نشد . کاراکتر شما در اجسام گیر میکند ، از اجسام عبور میکند ، جسمها با هم ادغام میشوند و ... که اصلا مناسب بازیی در این سطح نبود ! در حالی که گرافیک بازی ، با نورپردازی عالی آن در نوع خود یکتا محسوب میشوند. البته نورپردازی بازی زیاد از حد لطیف ( Soft ) است و با خشونت درون بازی سازگاری چندانی ندارد . در بازی با جزئیات بیش از حد ریز توجه زیادی نشده است مثلا آثار گلوله ها چندان خوب نیستند و وقتی به شیشه یک ماشین شلیک میکنید انگار به یک در فولادی با زخامت 1 متر شلیک کرده اید. باز هم بازی آنقدر سخت و اکشن است که اصلا وقت برای دقت در این موارد را ندارید و چندان به چشم نمی آید. ولی باز هم نباید این نکات ریز فراموش میشدند. آب در بازی خوب طراحی شده است ولی اصلا درون ان دیده نمیشود گویی جامد است ؟!


    در پایان بازی ، هنگامی که تونل ها lucost ها از بین میرود ، دیالوگ جالبی بیان میشود که میگوید انسانها نمیدانند ما برای چه جنگ را شروع کردیم و برای چه به آن خاتمه نمیدهیم ما میجنگیم تا وقتی پیروز شویم و نشان میدهد ملکه lucost موجود پرنده اش فرار میکنند . آیا این نویدی برای قسمت دوم بازیست یا فقط در راستای داستان بازی و برای اینکه به مخاطب تفهیم کند هیج چیز هنوز تمام نشده است در بازی قرار گرفته است ؟ این چیزیست که باید صبر کرد و دید !
     

    نظرات دیگران ( )


    ? لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ذد
    لباس
    کشتی کج
    بیوگرافی sabu
    موزیک ورودی رندی اورتن
    بیوگرافیKurt Angle
    کاملترین و بهترین بیو گرافی از جف هاردی
    مصاحبه جنجالی جف هاردی
    بیوگرافی باتیستا
    وحشتناک ترین صحنه های کشتی کج
    بیوگرافی کامل از رندی اورتن
    Rey Mysterio Removes His Mask
    آموزش دانلود از سایت مگا آپلود
    Scramble Match
    wwe match
    [همه عناوین(94)][عناوین آرشیوشده]

    Desigened By Parsiblog.com

    زیباترین اهنگها برای وبلاگ شما جن دجی