سفارش تبلیغ
صبا ویژن
game news
 RSS  : Atom :خانه :: ارتباط با من : پروفایل : پارسی بلاگ
  • پیوندهای روزانه
  • کد ورمز [441]
    [آرشیو(1)]


  • تعداد بازدیدهای وبلاگ
  • - کل بازدیدها: 151682 بازدید
    - امروز: 5 بازدید
    - دیروز: 3 بازدید

  • درباره من
  • game news
    مدیر وبلاگ : Erfan & Kamyar mohseni[95]
    نویسندگان وبلاگ :
    mohammadmoozaffri[0]


  • لوگوی وبلاگ
  • game news

  • اشتراک
  •  

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
  • کد و رمز[6] .

  • آرشیو مطالب
  • نقد وبررسی GTA IV
    نقد و بررسی ASSASSINS CREED
    نقد و بررسی HALO 3
    نقد و بررسی BAD COMPANY
    نقد و بررسی MASS EFFECT
    نقد و بررسی BIOSHACK
    نقد و بررسی CALL OF DUTY4
    نقد و بررسی GEARS OF WAR
    نقد و بررسی GRID
    نقد و بررسی GOD OF WAR
    نقد و بررسی GHOST RECON 2
    WWE SmackDown! vs. RAW 2008
    نقد و بررسی SOULCALIBRUR
    نقد و بررسی rembo SIX VEGAS 2
    نقد و بررسی Robert Ludlums The Bourne Conspiracy
    نقد وبررسی Devil May Cry 4
    بررسی کامل xbox360
    ps3 vs xbox360
    new picture
    تصویر المپیک
    سیستتم مورد نظر far cry 2
    Resident Evil از دیروز تا فردا
    بهترین بازی های 2007
    pc یا کنسول کدام بهتر است؟
    رمز GTA 5 برای PS2
    رمز GTA IV برای xbox 360
    خنده بازار
    تصاویر از گیم پلی mafia 2
    نگاهی به وضعیت بازی‌سازی در ایران
    مشکل سه چراغ قرمز XBOX 360 (رفع مشکل)
    داستان Assassins Creed
    تنظیماتی برای اجرای بهتر بازی ها د
    مقایسه Prince of Persian و God of War
    کدام پلتفورم برای شما مناسب است؟ راهنمای خرید
    بازی های آینده
    نقد و بررسی Frontlines: Fuel of War
    نقد و بررسی Burnout Paradise
    نقد وبررسی Uncharted: Drakes Fortune
    نقد و بررسی Hitman: Blood Money
    نقد و بررسی Lost Planet: Extreme Condition
    نقد و بررسی Crysis
    نقد و بررسی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
    نقد و بررسی Gran Turismo 5 Prologue
    نقد و بررسی Quest of Persia: Lotfali Khan Zand(ساخت ایران)
    معرفی کاراکترهای Mafia II
    اولین اطلاعات از Godfather II
    معرفی کوتاه Crysis Warhead
    معرفی کوتاه Gears of War 2
    معرفی کوتاه Pure
    معرفی کوتاه Killzone 2
    معرفی کوتاه Far Cry 2
    معرفی کوتاه Prototype
    معرفی کو تاه Tom Clancy’s EndWar
    پیشنمایش Prince of Persia
    پیشنمایش LittleBigPlanet
    پیشنمایش Resident Evil 5
    پیشنمایش Tom Clancy’s H.A.W.X
    پیشنمایش Mafia II
    پیشنمایش Alan Wake
    پیشنمایش Grand Theft Auto IV
    پیشنمایش StarCraft II
    نقد و بررسی Penny Arcade Adventures: Episode One

    ? نقد و بررسی Quest of Persia: Lotfali Khan Zand(ساخت ایران)
  • Erfan & Kamyar mohseni دوشنبه 87/5/28 ساعت 1:9 عصر
  • رتبه بندی
    4.6
     گیم پلی
    5
     گرافیک
    6
     صداگذاری
    4
     نوآوری
    3
     جذابیت
    5

    نوشته شده توسط کامیار محسنی :

    بالاخره پس از بارها تاخیر، بازی لطفعلی خان زند(دومین شماره از سری بازی های Quest of Persia) منتشر شد. لطفعلی خان زند ادامه ای بر بازی پایان معصومیت است ولی داستان اصلی آن ارتباط خاصی با این بازی ندارد و روابط اندک این بازی ها را می توان بهانه ای برای ساخت یک سری بازی ویدئویی دانست. داستان بازی در قرن هفدهم جریان دارد. پس از مرگ کریم خان زند، هرج و مرج گسترده ایران را فرا گرفت. در طی چند سال در حالی که نوادگان کریم خان دچار کش مکش و درگیری برای رسیدن به پادشاهی بودند، آقا محمد خان قاجار بر نواحی شمالی ایران مسلط شد. پس از خونریزی های فراوان سرانجام در سال 1203 هجری، لطفعلی خان زند(نوه ی برادری کریم خان) با حمایت ابراهیم خان کلانتر(حاکم شیراز) به قدرت رسید. طولی نکشید که آقا محمد خان قاجار قشونی گسترده را برای فتح پایتخت، راهی شیراز کرد. لطفعلی خان، شیراز را به ابراهیم خان کلانتر سپرد و خود با سربازان وفادارش به استقبال قشون آقا محمد خان شتافت. جنگی عظیم در صحرا میان دو لشگر درگرفت که در نهایت با عقب نشینی آقا محمد خان به تهران، خاتمه یافت. در بازگشت لطفعلی خان به شیراز، ابراهیم خان کلانتر به او خیانت کرد و دروازه های شیراز را به روی او بست تا او به همراه اندک یاران خود آواره ی بیابان گردد. بازی لطفعلی خان زند با این داستان آغاز می شود و در طول بازی نیز اتفاقات مختلفی برای شخصیت های داستان می افتد.


    در کل بازی لطفعلی خان زند، داستان خوبی دارد که به وسیله ی cut-scene(میان پرده)هایی که به صورت انیمیشن های از پیش رندر شده در میان مراحل بازی قرار داده شده، روایت میشود. این میان پرده ها از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و صداگذاری آن ها واضح و با کیفیت نیست.

    سبک بازی اکشن/ماجرایی است و مبارزات آن با استفاده از شمشیرهای مختلف و یک نوع تفنگ سر پر قدیمی انجام می شود. سلاح های سرد، تنوع نسبتا خوبی دارند و با استفاده از هرکدام می توان حرکات نمایشی متفاوتی انجام داد. ضربات شمشیر با کلید سمت چپ ماوس و دکمه ی E(مانند بازی Prince of Persia) انجام می شود. هنگامی که از ضربات ویژه استفاده کنید، دشمن به زمین می افتد و پس از چند ثانیه بلند می شود. هنگامی که تعداد دشمن ها زیاد باشد این ضربات کاربرد دارند. به این صورت که یکی را به زمین انداخته و قبل از این که از جایش بلند شود، با نفر بعدی همین کار را انجام دهید. زیرا اگر ضربات معمولی به دشمنان وارد کنید به زمین نمی افتند و پشت سرهم به شما ضربه وارد می کنند. یکی از مشکلات عجیب بازی سیستم دفاعی لطفعلی خان زند است. با نگه داشتن کلید سمت راست ماوس، کاراکتر شما شمشیرش را با حالتی دفاعی جلوی خود می گیرد و در این زمان از هر سمتی دشمنان به شما حمله کنند، هیچ آسیبی نمی بینید! سیستم سلامتی بازی به این صورت است که با برخورد ضربات شمشیر یا اصابت گلوله به شما، اندکی از جانتان که ابتدا برابر با 100 است کم می شود. در طول بازی همواره به میزان سلامتی شما تقریبا در هر سه ثانیه 1 واحد اضافه می شود. علاوه بر این که با استفاده از روش دفاع کردن می توانید بر سلامتی خود بیافزایید، بطری های سلامتی در جاهای مختلفی از محیط بازی مانند جعبه ها قرار گرفته که با برداشتن هر یک از این بطری ها، 50 واحد به میزان سلامتی شما افزوده می شود. هنگامی که این عدد به صفر می رسد تنها منوی بازی برای بارگذاری مجدد نمایش داده می شود و هیچ گونه انیمیشنی برای نمایش مرگ لطفعلی خان در بازی وجود ندارد.


    در برخی از مراحل بازی، نمی توان دوربین را به صورت آزاد حرکت داد و با حرکت به اطراف، دوربین به سمت کاراکتر می رود. این حالت از دوربین مشکلاتی مانند عقب ماندن از کاراکتر، عدم نمایش از زاویه مناسب و در کل اختلال در جریان بازی را به همراه دارد. کنترل بازی ساده و روان است. چگونگی انجام دفاع، ضربات معمولی و ویژه را شرح دادیم. دیگر کنترل هایی که بر شخصیت بازی می توان داشت شامل جاخالی دادن، راه رفتن، تغییر اسلحه، برداشتن اشیاء، کشتن مخفیانه و فرمان شلیک می شود. بله در قسمت هایی از بازی می توانید به هم رزمان خود که بالای ساختمان ها مستقر شده اند، فرمان شلیک دهید. در این مراحل، تعداد زیادی دشمن به سمت شما حمله ور می شوند که در این زمان، بهترین تصمیم فرار از دست آن ها و سپس دادن فرمان آتش به یارانتان است. در میان مراحل نیز تعداد کمی پازل مکانیکی قرار داده شده، تا از یک نواختی بازی بکاهند. برای آغاز شدن این پازل ها باید نزدیکشان شوید و کلید F را فشار دهید. سپس با زدن متناوب دکمه E، پازل انجام می شود. همچنین با استفاده از کلید F می توان کارهای دیگری مانند استفاده از توپ انجام داد. برای از بین بردن تک تیرانداز ها باید به توپ نزدیک شده و کلید F را فشار دهید. در این زمان به جای این که بازی به شما این امکان را بدهد که خود بتوانید کنترل توپ را بدست بگیرید، تنها انیمیشن از پیش رندر شده ای را نمایش می دهد که لطفعلی خان زند به سمت دشمنان و تک تیرانداز ها توپ شلیک می کند.

    روند بازی به صورت خطی دنبال می شود. در بیشتر قسمت های بازی تعدادی دشمن وجود دارد که اگر همه آن ها را از بین نبرید نمی توانید از محدوده های مشخص شده جلوتر بروید. اگر این قسمت ها فقط در بخش هایی قرار داده می شد که مثلا قبل از کشتن دشمنان در جلوی شما بسته است و پس از این که همه را از بین بردید آن در باز میشد یا مواردی مشابه به این، بهتر از این بود که انگار به دیواری شیشه ای برخورد می کنید و پس از کشتن دشمنان این دیوار نامرئی از بین می رود! دشمنان بازی هوش مصنوعی خاصی ندارند و تنها کاری که انجام می دهند دنبال کردن شما تا زمانی که بایستید و سپس ضربه زدن به شماست. البته تعدادی از آن ها در برابر شما دفاع نیز می کنند. غول های بازی هم تفاوت زیادی با دشمنان معمولی ندارند! تنها ظاهر، سلاح و میزان سلامتی آن ها با دیگر کاراکترهای فرعی تفاوت دارد. میزان سلامتی آن ها برابر با 1000 است و عجیب تر این است که این عدد وقتی به 500 برسد از دست شما فرار می کنند و به مرحله ی بعدی راه پیدا می کنید! یکی دیگر از مشکلات بازی، ظاهر شدن دشمنان است. در میان بازی، تعدادی مشخص از دشمنان به استقبال شما می آیند که با کشتن هر یک، ناگهان کاراکتر دیگری جلوی چشمتان ظاهر شده و به سمت شما حمله می کند.


    بازی لطفعلی خان زند با استفاده از C4 Engine ساخته شده. از قابلیت های گرافیکی بکار رفته در بازی می توان به full-scene motion blur، Antialiasing و استفاده از Ageia PhysX اشاره کرد. اولین مورد ذکر شده یعنی افکت motion blur برخی مواقع تنها مدل کاراکترها را محو می کند و تاثیر خاصی بر کل صحنه نمی گذارد. لبه های تیز زیادی در بازی مشاهده نمی کنید و از نظر AA بازی خوب کار شده. اما فیزیک بازی فاجعه است. با برخورد کوچکترین ضربه، اشیاء پویای موجود در محیط به آسمان می روند و مانند توپ بادی به زمین یا دیوار برخورد می کنند! انیمیشن کاراکترها متوسط کار شده و دشمنان بازی حرکات تکراری بسیاری انجام می دهند. نورپردازی بازی نیز مرحله به مرحله متفاوت است. قسمت هایی از بازی نورپردازی خوبی دارند ولی برخی دیگر از بخش های بازی شامل نور پردازی ضعیف و نامعقولی هستند. تنوع دشمنان بسیار کم است و هر دسته از آن ها لباس، چهره، سلاح و حرکات مشابهی دارند. بدترین مشکل گرافیکی بازی لطفعلی خان زند به نرخ فریم آن مربوط می شود. بازی افت فریم شدیدی دارد و با تغییر تنظیمات گرافیکی نیز، این مشکل بهبود نمی یابد. سایه زنی و بافت های بازی هم نسبتا خوب کار شده اند و ایراد خاصی ندارند. به هر حال از نظر بصری بازی خوب به نظر می رسد و تنها مشکلات فنی دارد. صداگذاری بازی نیز بسیار ابتدایی کار شده و کیفیت خوبی ندارد. ولی موزیک های بکار رفته در بازی بهتر از صداپیشگی و صداگذاری آن هستند.

    مدت زمان بارگذاری مراحل کوتاه است ولی بازی سیستم quick save ندارد و پس از شروع هر مرحله، بازی به صورت اتوماتیک ذخیره می شود. بازی لطفعلی خان زند شامل 22 مرحله است و حدودا در عرض 3 ساعت به اتمام می رسد. درجات سختی نیز به سه دسته تقسیم می شود که تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. در کل کیفیت بازی نسبت به دیگر عناوین داخلی، قابل قبول است و می تواند گیمر را برای چندین ساعت سرگرم کند؛ ولی جای کار بیشتری داشت.


    نظرات دیگران ( )


    ? لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ذد
    لباس
    کشتی کج
    بیوگرافی sabu
    موزیک ورودی رندی اورتن
    بیوگرافیKurt Angle
    کاملترین و بهترین بیو گرافی از جف هاردی
    مصاحبه جنجالی جف هاردی
    بیوگرافی باتیستا
    وحشتناک ترین صحنه های کشتی کج
    بیوگرافی کامل از رندی اورتن
    Rey Mysterio Removes His Mask
    آموزش دانلود از سایت مگا آپلود
    Scramble Match
    wwe match
    [همه عناوین(94)][عناوین آرشیوشده]

    Desigened By Parsiblog.com

    زیباترین اهنگها برای وبلاگ شما جن دجی