سفارش تبلیغ
صبا ویژن
game news
 RSS  : Atom :خانه :: ارتباط با من : پروفایل : پارسی بلاگ
  • پیوندهای روزانه
  • کد ورمز [441]
    [آرشیو(1)]


  • تعداد بازدیدهای وبلاگ
  • - کل بازدیدها: 151309 بازدید
    - امروز: 10 بازدید
    - دیروز: 20 بازدید

  • درباره من
  • game news
    مدیر وبلاگ : Erfan & Kamyar mohseni[95]
    نویسندگان وبلاگ :
    mohammadmoozaffri[0]


  • لوگوی وبلاگ
  • game news

  • اشتراک
  •  

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
  • کد و رمز[6] .

  • آرشیو مطالب
  • نقد وبررسی GTA IV
    نقد و بررسی ASSASSINS CREED
    نقد و بررسی HALO 3
    نقد و بررسی BAD COMPANY
    نقد و بررسی MASS EFFECT
    نقد و بررسی BIOSHACK
    نقد و بررسی CALL OF DUTY4
    نقد و بررسی GEARS OF WAR
    نقد و بررسی GRID
    نقد و بررسی GOD OF WAR
    نقد و بررسی GHOST RECON 2
    WWE SmackDown! vs. RAW 2008
    نقد و بررسی SOULCALIBRUR
    نقد و بررسی rembo SIX VEGAS 2
    نقد و بررسی Robert Ludlums The Bourne Conspiracy
    نقد وبررسی Devil May Cry 4
    بررسی کامل xbox360
    ps3 vs xbox360
    new picture
    تصویر المپیک
    سیستتم مورد نظر far cry 2
    Resident Evil از دیروز تا فردا
    بهترین بازی های 2007
    pc یا کنسول کدام بهتر است؟
    رمز GTA 5 برای PS2
    رمز GTA IV برای xbox 360
    خنده بازار
    تصاویر از گیم پلی mafia 2
    نگاهی به وضعیت بازی‌سازی در ایران
    مشکل سه چراغ قرمز XBOX 360 (رفع مشکل)
    داستان Assassins Creed
    تنظیماتی برای اجرای بهتر بازی ها د
    مقایسه Prince of Persian و God of War
    کدام پلتفورم برای شما مناسب است؟ راهنمای خرید
    بازی های آینده
    نقد و بررسی Frontlines: Fuel of War
    نقد و بررسی Burnout Paradise
    نقد وبررسی Uncharted: Drakes Fortune
    نقد و بررسی Hitman: Blood Money
    نقد و بررسی Lost Planet: Extreme Condition
    نقد و بررسی Crysis
    نقد و بررسی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
    نقد و بررسی Gran Turismo 5 Prologue
    نقد و بررسی Quest of Persia: Lotfali Khan Zand(ساخت ایران)
    معرفی کاراکترهای Mafia II
    اولین اطلاعات از Godfather II
    معرفی کوتاه Crysis Warhead
    معرفی کوتاه Gears of War 2
    معرفی کوتاه Pure
    معرفی کوتاه Killzone 2
    معرفی کوتاه Far Cry 2
    معرفی کوتاه Prototype
    معرفی کو تاه Tom Clancy’s EndWar
    پیشنمایش Prince of Persia
    پیشنمایش LittleBigPlanet
    پیشنمایش Resident Evil 5
    پیشنمایش Tom Clancy’s H.A.W.X
    پیشنمایش Mafia II
    پیشنمایش Alan Wake
    پیشنمایش Grand Theft Auto IV
    پیشنمایش StarCraft II
    نقد و بررسی Penny Arcade Adventures: Episode One

    ? نقد و بررسی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
  • Erfan & Kamyar mohseni دوشنبه 87/5/28 ساعت 12:57 عصر
  • 9.7
     گیم پلی
    9
     گرافیک
    10
     صداگذاری
    10
     نوآوری
    10
     جذابیت
    10

    نوشته شده توسط :کامیار محسنی

    و بالاخره Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots پس از چندین بار تاخیر عرضه شد و البته مزد انتظارات هوادارانش را هم داد. MGS4 بازیی است که Sony به خاطر داشتن چنین عنوان انحصاری برای کنسول خود یعنی PS3 به خود می بالد و اگر بگوییم مهمترین دلیل برای خرید این کنسول همین بازی هست چیز بی راهی نگفته ایم. بله، MGS4 بازییست که حتی ارزش خرید یک کنسول PS3 را دارد. انجام این بازی تجربه ی بی نظیریست که شاید دیگر پیش نیاید و همه ی اینها به خاطر وجود داستان خارق العاده و پیچیده ایست که همیشه این سری از بازی ها با خود به همراه داشته است و در Metal Gear Solid 4 نیز به اوج خود می رسد. داستان این بازی پاسخیست به تمام ابهامات پیش آمده در نسخه های قبلی به همراه وقوع وقایع جدید و دور از انتظار که شاید همه ی اینها در همین نسخه به سرانجام برسند!


    داستان نسخه ی چهارم در سال 2014 یعنی 5 سال بعد از واقعه ی Big Shell (که در Metal Gear Solid 2 به وقوع پیوست) دنبال می شود. زمانی که Liquid Snake برادر ژنتیکی Solid Snake در بدن Ocelot با قدرت نظامی بی نظیر و پیشرفته ای بازگشته است. طرفداران قدیمی سری بازی های Metal Gear می دانند که Liquid از لحاظ فیزیکی در نسخه ی اول Metal Gear Solid توسط Solid Snake از بین رفت اما بعد از آن واقعه Ocelot تصمیم گرفت برای دست یابی به اهدافش با استفاده از Nanomachineها و روان درمانی ذهن Liquid را وارد روح خودش کند اما با انجام اینکار شخصیت Liquid بر شخصیت Ocelot غالب شد و در نتیجه Liquid در بدن Ocelot کنترل او را در دست گرفت و دوباره به زندگی بازگشت. بعد از این اتفاق Liquid بازوی دست راست خود را به بدن جدیدش پیوند زد و بدین ترتیب قدرت مضاعفی بدست آورد. به واسطه ی اینکه Ocelot از وفاداران به Patriotها بود و Liquid از دشمنان سرسخت آن ها، Liquid با استفاده از بدن Ocelot توانست تا جایی که امکان داشت به تشکیلات Patriotها نفوذ کند و سرانجام کنترل Sons of the Patriots) SOP: سیستمی از Nanomachineها که سبب می شد Patriotها سربازان خود را کنترل کنند) را نیز در دست بگیرد.

     

    اینجاست که Solid Snake به ظاهر پیر اما همچنان نیرومند، در اوج تجربه باز می گردد تا ماموریتی دیگر را به سرانجام برساند و داستان افسانه ای خود را تکمیل کند ولی این ماموریت مثل ماموریت های گذشته نیست. جنگ تغییر کرده است و دیگر فقط این کشورها نیستند که به کشور دیگری حمله می کنند بلکه اکنون ارتش های خصوصی و مستقل (PMCها) هستند که با قدرت نظامی که دارند به عنوان یک تجارت پرسود و برای دست یابی به اهدافشان به خاک کشور دیگری حمله می کنند و از جامعه جهانی هم کاری بر نمی آید. اکنون جنگ بسیار دشوارتر از قبل شده است و نابودی ارتش Liquid غیر ممکن به نظر می رسد و در حالی که همه نا امید شده اند Colonel Roy Campbell به همراه Otacon (دوستان و راهنمایان قدیمی Snake در ماموریت های گذشته ی او) به سراق Snake می آیند و ماموریت نابودی Liquid و سازمانش را به او واگذار می کنند تا به کمک او غیر ممکن را ممکن کنند؛ این آخرین و دشوارترین ماموریت Solid Snake خواهد بود. Snake قصد مقابله با Liquid را دارد اما نه بخاطر Patriotها، Snake خودش هم از Patriotها متنفر است، او از اهداف شوم Liquid باخبر است و اینکار را تنها برای نجات بشریت و آیندگانش انجام می دهد اما Snake فرصت زیادی برای انجام اینکار ندارد چراکه با توجه به گفته های دکتر Naomi Hunter به خاطر وجود ویروس از گذشته به جا مانده ی FOXDIE در بدنSnake ، او بیش از شش ماه دیگر زنده نخواهد ماند (این موضوع در Act 2 این بازی برای Snake مشخص می شود). آیا این نسخه سرانجامی برای Snake ،Liquid و Patriotها خواهد بود یا اتفاقات به گونه ای دیگر رقم خواهند خورد؟ تنها با انجام و به پایان رساندن این بازی می توان پاسخ این سوال را فهمید.


    مراحل
    MGS4 از پنج Act نسبتآ طولانی تشکیل شده است که هریک از این Actها در مناطق گوناگونی از جهان قرار دارند. این مناطق به ترتیب شامل خاور میانه، آمریکای جنوبی، اروپای شرقی، جزیره ی Shadow Moses و در نهایت Outer Haven می شوند. این مراحل به زیبایی هرچه تمام تر طراحی شده اند و هریک دارای وضعیت و شرایط جداگانه ای نسبت به یکدیگر هستند و به خاطر تنوعی که دارند نه تنها شما را خسته نخواهند کرد بلکه رفته رفته جذاب تر و زیباتر از قبل هم می شوند.

    همچنین در این نسخه گروهی به اسم The Beauty and the Beast متشکل از چهار زن با نام های مستعار Crying Wolf ،Raging Raven ،Screaming Mantis و Laughing Octopus وجود خواهد داشت که به گونه ای چهار Boss از از پنج Boss اصلی بازی را تشکیل می دهند و در هر Act نیز باید با یکی از آن ها مقابله کرد. اعضای این گروه در گذشته زن هایی بوده اند که هر یک به نوعی در زندگی خود مشکلات و رنج های زیادی کشیده اند و بعد از آن به اجبار Liquid به این شکل در آمده اند و به چنین افراد شروری تبدیل شدند.

    MGS4 در ابتدا داری چهار درجه ی سختی (Liquid Easy ،Naked Normal ،Solid Normal ،Big Boss Hard) هست اما بعد از اتمام بازی درجه ی سختی جدیدی با نام The Boss Extreme برایتان بازی خواهد شد که فوق العاده بازی را دشوار خواهد کرد و گیمر حرفه ای را مشخص می سازد. هوش مصنوعی دشمنان شما در این بازی نیز به طور کلی در این حالت ها نسبتآ خوب کار شده است اما فوق العاده به نظر نمی رسد ولی به هر حال شما را راضی خواهد کرد.



    با توجه به اینکه بازی در سال 2014 میلادی جریان دارد،
    Snake امکانات بسیار پیشرفته ای را برای مقابله با دشمنان متعددش در اختیار خواهد داشت. یکی از مهمترین این امکانات OctoCamo هست. OctoCamo قابلیتیست که لباس ویژه ی Snake به همراه دارد و سبب می شود که او عمل استتار را به بهترین شکل انجام بدهد. شما می توانید با تکیه بر دیوار و یا دراز کشیدن بر روی سطح زمین با فعال کردن این قابلیت خود را هم رنگ با سطح زیری قرار دهید و در سخت ترین شرایط خود را از دید دشمنانتان پنهان سازید. از دیگر امکانات بازی، وسیله ی پیشرفته ای با نام Solid Eye می باشد که بر روی چشم سمت چپ Snake قرار می گیرد. این چشم الکتریکی پیشرفته می تواند فواصل دور را به خوبی نشان دهد و در کنار آن قابلیت یک Night Vision را هم دارد و در پیدا کردن راه نیز می تواند به شما و Snake کمک زیادی کند.
    Metal Gear Mk. II یا روبات Mark II یکی دیگر از وسایل جالب موجود در MGS4 هست. این Metal Gear کوچک توسط Otacon طراحی شده است و دارای توانایی های بسیاریست. Mark II که کنترلر آن در دست شما یا بهتر است بگوییم Snake می باشد قابلیت نامرئی شدن را دارد و به کمک این قابلیت می تواند خود را به دشمنان نزدیک سازد و با استفاده از شک الکتریکی آن ها را زمینگیر کند و سپس سلاحشان را هم برایتان بیاورد. این ربات همچنین یک نوع وسیله ی ارتباطیست بین Snake و دیگر شخصیت های بازی.

     


    Solid Snake
    در این نسخه از توانایی های Close Quarters Combat) CQC) خود نیز می تواند بهره ببرد. این تکنیک ها که چیزی شبیه به تکنیک های جودو می باشند به زیباتر شدن حرکات مخفیانه ی بازی بسیار کمک می کنند و معمولآ برای غافلگیر کردن، خلع سلاح کردن، تهدید کردن، خفه کردن و بیهوش کردن دشمنان استفاده می شوند و Snake نیز این تونایی را دارد که این تکنیک ها را به شکل های مختلفی انجام دهد. همانطور که اشاره شد شما می توانید با استفاده از CQC دشمنان خود را خلع سلاح کرده و چیزهای با ارزش آن ها از جمله سلاحشان را برای خود کنید اما سلاح های جدید بدست آمده از دشمن بلافاصله قابل استفاده نخواهند بود و دارای رمز (ID-locked) هستند ولی به لطف حضور شخصیت جدیدی در این نسخه با نام Drebin که یک متخصص اسلحه است، می توان رمز اینگونه سلاح ها را با گرفتن امتیازاتی به نام Drebin Points (که با جمع آوری اسلحه و مهمات خود به خود بدست می آید) از بین برد و آن ها را قابل استفاده ساخت. تنوع سلاح ها نیز در این بازی بسیار بالاست و انواع اسلحه در محیط وسیع بازی یافت می شود و Snake نیز توانایی حمل همه ی آن ها را دارد. همچنین توانایی Upgrade کردن اسلحه هم در MGS4 وجود خواهد داشت و شما می توانید بر روی اسلحه ی مورد نظر خود امکاناتی مانند لیزر، صدا خفه کن، Grenade Launcher و ... اضافه کنید.

     


    شاید پیش از عرضه ی این بازی بسیاری از افراد با توجه به تریلرها و تصاویر معتقد بودند که MGS4 از لحاظ گرافیکی چندان قدرتمند نخواهد بود و حرف زیادی برای گفتن ندارد اما پس از عرضه ی رسمی بازی مشخص شد که اینگونه افراد در اشتباه بزرگی بوده اند. به جرات باید گفت که گرافیک MGS4 حیرت انگیز کار شده است و در بین بازی های کنسول بهترین است. سازندگان برای گرافیک این نسخه کاملآ سخت افزار پیچیده ی PS3 را مورد بررسی قرار داده اند و با استفاده از یک موتور گرافیکی پیشرفته که دست آن ها را برای انجام هرکاری فوق العاده باز قرار داده بود توانستند حداکثر بهره را از این کنسول ببرند و گرافیکی خارق العاده را پدید بیاورند. طراحی محیط بازی یکی از مهمترین ارکان گرافیکی بازیست که واقعآ کم نظیر طراحی شده است و دارای حداکثر جزئیات می باشد و نورپردازی های بازی نیز جلوه های گرافیکی محیط بازی را بسیار باشکوه ساخته اند. طراحی مدل کارکترها در کنار فیزیک و انیمیشن های بکار رفته در بازی نیز بسیار طبیعی و انعطاف پذیر به تصویر کشیده شده اند و مطمئنآ شما شگفت زده خواهند کرد. به طور کلی گرافیکی بازی تا حدی عالی بوده است که سازندگان نیازی برای ساخت Cutsceneهای Pre Render ندیده اند و تمام Cutsceneهای این بازی را به صورت Real Time طراحی کردند.


    یکی دیگر از عوامل موفقیت
    MGS4 را می توان صداگذاری خارق العاده ی آن دانست. افکت های صوتی متعدد بکار رفته در طول مراحل این بازی کاملآ حس حضور در یک جنگ را به شما منتقل می کند و سازندگان حتی از کوچکترین صداها و افکت هایی که ممکن است در حین انجام بازی ایجاد شوند هم چشم پوشی نکرده اند و همه را به بهترین شکل در بازی قرار داده اند. دیالوگ هایی که بین شخصیت های بازی در طول Cutsceneها رد و بدل می شوند هم بسیار عالی و سینماتیک می باشند و به هیچ وجه شما را خسته نخواهند کرد. موزیک های انتخاب شده و طراحی شده نیز کاملآ متناسب با حال و هوای بازی هستند و در بسیاری از مواقع با درامی که با خود به همراه دارند به شدت شما را تحت تاثیر قرار می دهند.




    !
     

    نظرات دیگران ( )


    ? لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ذد
    لباس
    کشتی کج
    بیوگرافی sabu
    موزیک ورودی رندی اورتن
    بیوگرافیKurt Angle
    کاملترین و بهترین بیو گرافی از جف هاردی
    مصاحبه جنجالی جف هاردی
    بیوگرافی باتیستا
    وحشتناک ترین صحنه های کشتی کج
    بیوگرافی کامل از رندی اورتن
    Rey Mysterio Removes His Mask
    آموزش دانلود از سایت مگا آپلود
    Scramble Match
    wwe match
    [همه عناوین(94)][عناوین آرشیوشده]

    Desigened By Parsiblog.com

    زیباترین اهنگها برای وبلاگ شما جن دجی